ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تامین دو روز انرژی دیتاسنتر مایکروسافت با پیل سوختی هیدروژنی

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که توانسته انرژی موردنیاز تعدادی از سرورهای دیتاسنتر خود را به مدت ۴۸ ساعت توسط پیل سوختی هیدروژنی تامین کند. مایکروسافت بدنبال حذف کربن از چرخه تولید خود تا سال ۲۰۳۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که توانسته انرژی موردنیاز تعدادی از سرورهای دیتاسنتر خود را به مدت ۴۸ ساعت توسط پیل سوختی هیدروژنی تامین کند.

مایکروسافت بدنبال حذف کربن از چرخه تولید خود تا سال ۲۰۳۰ است و در همین راستا روش‌های مختلفی را برای تامین انرژی موردنیاز خود بررسی می‌کند. در حالی که این کمپانی تا حد زیادی وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده، اما همچنان چندین ژنراتور دیزلی پشتیبان برای دیتاسنترهای Azure مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده که دیزل یک سوخت گرانقیمت است، با این حال هزینه پیل سوختی هیدروژنی رو به کاهش است، بنابراین این کمپانی تصمیم گرفته که آن‌ها را به عنوان جایگزین آزمایش کنند. ایده استفاده از این پیل‌های سوختی به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، زمانی محققان در «آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر» در کلرادو توانستند با استفاده از «پیل سوختی غشا مبادله پروتون» انرژی چندین کامپیوتر را تامین کنند.

پیل سوختی هیدروژنی

«مارک مونرو»، مهندس سرپرست زیرساخت در تیم توسعه پیشرفته دیتاسنتر مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که اعضای تیم وی چنین تلاشی را مورد بررسی قرار دادند و شیفته این فناوری شدند. تیم مونرو موفق به توسعه یک سیستم پیل سوختی ۲۵۰ کیلوواتی شده که برای یک ردیف کامل از سرورهای دیتاسنتر کافی است.

این سیستم در سپتامبر ۲۰۱۹ در دیتاسنتر Azure در نزدیکی «سالت ‌لیک‌ سیتی» در ایالت «یوتا» نصب شد. ماه گذشته میلادی این سیستم توانسته با موفقیت تست ۴۸ ساعته خود را پشت سر بگذارد. این تیم می‌خواهد در آینده یک سیستم سوختی ۳ مگاواتی را مورد آزمایش قرار دهد که از نظر توان تفاوتی با ژنراتورهای پشتیبان دیزلی کنونی ندارد.

این احتمال وجود دارد که در آینده دیتاسنتر Azure به پیل‌های سوختی، مخزن ذخیره‌سازی هیدروژن و یک الکترولایزر برای تبدیل مولکول‌های آب به هیدروژن و اکسیژن مجهز شود و انرژی موردنیاز آن را تامین کند. این سیستم‌ها می‌توانند با شبکه برق یکپارچه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی