ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رونمایی از جلوپنجره ب‌ام‌و با انبوهی از سخت‌افزارهای پیشرفته

کمپانی ب‌ام‌و اخیرا با تغییراتی که در زبان طراحی محصولات خود داده، مثل لکسس به استفاده از جلوپنجره‌های بسیار بزرگ و حجیم رو آورده است. در مدل‌های بنزینی و دیزلی اگر چه بزرگ‌تر شدن جلوپنجره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کمپانی ب‌ام‌و اخیرا با تغییراتی که در زبان طراحی محصولات خود داده، مثل لکسس به استفاده از جلوپنجره‌های بسیار بزرگ و حجیم رو آورده است. در مدل‌های بنزینی و دیزلی اگر چه بزرگ‌تر شدن جلوپنجره می‌تواند به تهویه و خنک‌سازی بهتر موتور کمک کند، اما در مدل‌های الکتریکی الزامی به استفاده از جلوپنجره مشبک وجود ندارد. از این رو خودروهای برقی جدید معمولا بدون جلوپنجره رایج طراحی می‌شوند.

اما ب‌ام‌و رویه متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد جلوپنجره کلیوی شکل را به مشخصه اصلی اتومبیل‌ها تمام الکتریکی خود نیز تبدیل کند. در این مدل‌ها جلوپنجره فاقد منافذ ورودی هوا بوده و ساختاری یکپارچه خواهد داشت.

کراس‌اوور برقی iNext یکی از مدل‌های برقی ب‌ام‌و است که سال آینده راهی خطوط تولید خواهد شد. باواریایی‌ها چندی پیش طی مراسمی ویژه به جلوپنجره این خودرو پرداخته و بعضی از قابلیت‌ها و کاربردهای آن را تشریح کردند.

به گفته ب‌ام‌و در پشت جلوپنجره iNext انبوهی از سنسورها، دوربین‌ها و رادارهای مختلف نصب می‌شود تا این کراس‌اوور برقی پتانسیل هدایت کاملا خودکار را داشته باشد.

کانسپت ویژن iNext

آنطور که اعلام شده، جلوپنجره پیشرفته iNext توسط مرکز تکنولوژی و سازه‌های سبک وزن گروه ‌ب‌ام‌و واقع در شهر لاندسهوت آلمان (LuTZ) توسعه یافته است. جالب آنکه ب‌ام‌و این جلوپنجره را همانند یک «چشم» توصیف کرده می‌کند.

دکتر اندریاس وندت (Andreas Wendt) عضو هیئت مدیره ب‌ام‌و و مدیر بخش خرید و شبکه تامین کالای کمپانی رانندگی خودکار را فرصتی استثنایی برای آلمان دانسته و گفته با توجه به آینده تکنولوژی محور، این شرکت در حال برداشتن گام‌هایی بلند در راستای فناوری‌های تعیین‌کننده است. آقای وندت در ادامه صحبت‌های خود مرکز LuTZ را به هاب فناوری تشبیه کرده و افزوده مرکز مذکور وظیفه تولید دیگر اجزای مهم از جمله قوای محرکه الکتریکی را نیز بر عهده دارد.

جلوپنجره ب ام و

دکتر وندت اعتقاد دارد آینده صنعت حمل و نقل، علاوه‌بر فناوری خودران با پیشرانه‌های الکتریکی و دیجیتال‌سازی اتومبیل‌ها گره خورده است. بد نیست اشاره کنیم نسخه نهایی کراس‌اوور برقی iNext از نسل پنجم سیستم eDrive سود خواهد برد. این سیستم 530 اسب بخار قدرت داشته و توسط پک 80 کیلووات ساعتی تغذیه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • armin.falahati
    armin.falahati | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    چه جولو پنجره زشتی، قبلا خیلی بهتر بود

  • Marshall
    Marshall | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    خدایی طراحی هاشون فوق العاده خوشگله

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    امیدوارم خودرو سازها از بحران مالی حاصل از کرونا زنده خارج بشن

    • noisymind
      noisymind | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      اگر کمی هوشمندانه عمل کنند و از مدیران خودروساز ما مشاوره بگیرند حتما از این نبرد پیروز بیرون میان

  • mehran gh
    mehran gh | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    ما هم آریسان و پراید آپشن دار تولید میکنیم

    ملت همیشه در صحنه هم تا پنجاه سال آینده میرن پیش خرید میکنن.
    دیگه کی میاد این آشغالا رو بخره

    زنده باد مملکت فلان و بهمدان...

مطالب پیشنهادی