ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس بخش سخت افزار اینتل اخراج شد

اینتل روز دوشنبه اعلام کرد که Murthy Renduchintala رییس بخش سخت افزار این شرکت پس از حدوداً پنج سال فعالیت، اینتل را در تاریخ ۳ اوت (۱۳ مرداد) ترک می‌کند. این تصمیم به دلیل عقب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۵

اینتل روز دوشنبه اعلام کرد که Murthy Renduchintala رییس بخش سخت افزار این شرکت پس از حدوداً پنج سال فعالیت، اینتل را در تاریخ ۳ اوت (۱۳ مرداد) ترک می‌کند. این تصمیم به دلیل عقب افتادن اینتل در عرضه چیپ‌های نسل بعد با معماری ۷ نانومتری گرفته شده است.

به گزارش CNBC، تصمیم اینتل به برکناری رییس قسمت سخت افزار، تلاش این شرکت در حل و فصل کردن مشکلات مختلف از جمله تأخیر در عرضه پردازنده‌های نسل بعد را نشان می‌دهد. اینتل حدوداً یک هفته قبل اعلام کرد که از زمانبندی عرضه چیپ‌های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری عقب افتاده و به همین دلیل چیپ‌های نسل بعد تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه نخواهند شد.

یک روز پس از اعلام این خبر ارزش سهام اینتل ۱۶ درصد افت کرد که بیشترین میزان از ماه مارس سال جاری میلادی به شمار می‌رود. سهام رقیب سنتی اینتل یعنی AMD اما ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد، به همین دلیل مدیران ارشد اینتل مجبور شدند تغییراتی در مدیریت این شرکت بدهند.

با رفتن Renduchintala گروه تحت رهبری او به پنج قسمت تقسیم خواهد شد که یکی از آنها گروه توسعه فناوری نام داشته و تحت رهبری Ann Kelleher توسعه چیپ‌های ۷ و ۵ نانومتری را انجام خواهد داد. از خانم Kelleher به عنوان یکی از مدیران موفق اینتل و کسی که به روند توسعه فناوری ۱۰ نانومتری سرعت بخشید یاد می‌شود.

Renduchintala سال ۲۰۱۵ و پس از تقریباً ۱۲ سال فعالیت در کوالکام به اینتل آمد و آن طور که در پروفایل لینکدین وی نوشته شده، اخیراً به سمت نایب رییس اجرایی اینتل منصوب شده بوده است. اینتل او را مسئول بخش‌های مشتریان، اینترنت اشیاء و گروه معماری سیستم‌ها کرده بود. وی یکی از پردرآمدترین مدیران شرکت اینتل بود و سال ۲۰۱۹ در مجموع نزدیک به ۲۷ میلیون دلار از این شرکت حقوق و مزایا گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    کاری که باید ۱ سال پیش انجام میدادن رو الان انجام دادن،باسابقه ترین شرکت چیپ سازی که تجربه و تکنولوژی بالاتری نسبت به بقیه رقبا داره،چطور شده که تا این حد ضعیف شده؟ مشخصه که شرکت های رقیب با رشوه باعث عقب افتادن پروژه های اینتل شدن تا بتونن به رشد و اعتبارشون اضافه کنن

    • احسان حسینی
      احسان حسینی | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      بله احسنت به شما. کاش زودتر به اینتل گزارش داده بودین!

مطالب پیشنهادی