ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

وان پلاس نورد در تست مقاومت به سادگی خم شد [تماشا کنید]

کمپانی وان پلاس موبایل میان رده «نورد» را در حالی معرفی کرده که ضمن به ارث بردن ماهیت و امکانات پرچمدارانی مانند وان پلاس ۸، قیمت مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند. اما گویا ارزان ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی وان پلاس موبایل میان رده «نورد» را در حالی معرفی کرده که ضمن به ارث بردن ماهیت و امکانات پرچمدارانی مانند وان پلاس ۸، قیمت مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند. اما گویا ارزان بودن این موبایل بی‌دلیل هم نیست و تست مقاومت از عدم استحکام کافی آن حکایت دارد.

وان پلاس نورد از چیپست اسنپدراگون 765G برخوردار بوده، نمایشگری نسبتا کوچکتر و فلت در قیاس با مدل‌های پرچمدار داشته، دوربین تله‌فوتو ندارد و از همه مهمتر، روی فریمی پلاستیکی سوار شده است.

اصلی‌ترین موضوعی که از نظر مقاومت بین تلفن‌های هوشمند تفاوت ایجاد می‌کند، فریم و شاسی اصلی دستگاه است که این روزها معمولا از جنس فلز هستند. اما به نظر می‌رسد عمده‌ترین ضعف میان رده وان پلاس نورد استفاده از فریم پلاستیکی است که باعث می‌شود در مقابل آزمایش‌ها دوام نیاورده و به سادگی خم شود.

در جدیدترین تست مقاومت JerryRigEverything، وان پلاس نورد با اولین فشار از سمت نمایشگر به سادگی خم شد، فریم کناری شکست و صفحه نمایش از کار افتاد. نکته جالب ماجرا هم این است که شیشه گوریلا گلس 5 این موبایل در مرحله اول آسیبی ندید، اما صفحه لمسی جای‌گذاری شده در زیر آن (تاچ اسکرین) شکسته شد و از کار افتاد.

بدون شک این اتفاق به خاطر استفاده از فریم پلاستیکی است که با کمترین فشار ممکن احتمال شکستنش وجود دارد و همین موضوع مقاومت کلی دستگاه را پایین آورده و به اجزای داخلی موبایل آسیب می‌زند. وان پلاس نورد در بقیه موارد تست مانند مقاومت در برابر خط و خش و شعله مستقیم نسبتا سربلند ظاهر شده است.

قطعا چنین فشاری در دنیای واقعی و زندگی روزمره به یک گوشی موبایل وارد نمی‌شود که کاربر بخواهد نگران خم شدن آن باشد، اما در هر صورت توصیه می‌شود کاربران این موبایل را در جیب پشتی شلوارشان نگذارند تا به هنگام نشستن خم نشود. وان پلاس نورد با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۹۹ یورو و مدل ۱۲ گیگابایتی آن با ۲۵۶ گیگابایت رم ۴۹۹ یورو قیمت گذاری شده و چهاردهم مرداد ماه روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی