ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و تایید کرد: نسل بعدی سری 5 و X1 نیز دارای نسخه‌ای تمام الکتریکی خواهد بود

صنعت خودروی جهان در آستانه یک تغییر بزرگ قرار گرفته، چرا که بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه در حال فاصله گرفتن از موتورهای درون‌سوز و تولید مدل‌های جدید با پیشرانه‌های سبز الکتریکی هستند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

صنعت خودروی جهان در آستانه یک تغییر بزرگ قرار گرفته، چرا که بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه در حال فاصله گرفتن از موتورهای درون‌سوز و تولید مدل‌های جدید با پیشرانه‌های سبز الکتریکی هستند. ب‌ام‌و یکی از این شرکت‌ها است که برنامه‌های جامعی را برای ورود به بازار خودروهای برقی تدوین کرده است.

پیش‌تر این کمپانی آلمانی تایید کرده بود نسل بعدی سری 7 دارای نسخه‌ای تمام الکتریکی خواهد بود. حال خبر می‌رسد نسل آتی سری 5 و کراس‌اوور X1 نیز در کنار نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی شارژی، با پیشرانه تمام الکتریکی هم به فروش خواهد رسید.

برقی‌سازی مدل‌های مختلف ب‌ام‌و، بخشی از استراتژی کاهش میزان آلایندگی هر سری محسوب می‌شود. بر اساس این استراتژی تا سال 2030 آلایندگی هر مدل در چرخه عمر خود باید حداقل به میزان یک سوم کاهش پیدا کند. در راستای تحقق این استراتژی، باواریایی‌ها در نظر دارند تا سال 2023 بیست و پنج مدل هیبریدی و الکتریکی معرفی کنند.

همانطور که اشاره کردیم، سری 7 اولین محصول ب‌ام‌و لقب خواهد گرفت که با 4 نوع پیشرانه مختلف (بنزینی، دیزلی، هیبریدی و تمام الکتریکی) راهی بازار می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسل جدید این سدان پرچمدار تا سال 2022 از راه خواهد رسید.

به گفته باواریایی‌ها نسخه استاندارد بنزینی و دیزلی نسل بعدی سری 5، X1 و سری 7 به تکنولوژی هیبرید نرم 48 ولتی مجهز خواهند شد تا میزان CO2 خروجی از اگزوز آنها تا بیشترین حد ممکن کاهش یابد. تا پایان سال 2021، گروه ب‌ام‌و تعداد مدل‌های برقی خود را به عدد 5 خواهد رساند. این مدل‌ها شامل i3، iX3، i4، iNext و مینی‌کوپر SE می‌شوند.

آقای الیور زیپس (Oliver Zipse) رئیس هیئت مدیره ب‌ام‌و از پایبندی ‌این شرکت به پیشرانه‌های الکتریکی خبر داده و گفته:

ما به دنبال اظهارات انتزاعی نیستیم، بلکه یک برنامه دقیق 10 ساله با اهداف سالانه را تا 2030 تدوین کرده‌ایم. ما هر ساله گزارشی را از پیشرفت‌های خود و اقداماتی که در راستای اهداف انجام می‌دهیم، منتشر خواهیم کرد.

خودروساز آلمانی اضافه نموده تلاش‌های خود را برای سازگاری با قوانین مربوط به میانگین CO2 خروجی از اگزوز کل محصولات – که بنا به تصمیم اتحادیه اروپا امسال سختگیرانه‌تر از قبل شده‌اند – ادامه می‌دهد. این شرکت فروش هفت میلیون خودروی برقی شده تا سال 2030 را هدف‌گذاری کرده است؛ از این تعداد حدود دو سوم باید به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز باشند.

درباره مشخصات فنی یا زمان عرضه سری 5 و X1 الکتریکی حرفی به میان نیامده، اما پیش‌بینی می‌شود پیشرانه آنها تفاوت چندانی با نمونه به کار رفته در کراس‌اوور برقی iX3 نداشته باشد. بد نیست بدانید پیشرانه تک موتوره این خودرو 282 اسب بخار قدرت داشته و توسط باتری 80 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی