ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

دورکاری کارکنان گوگل تا اواسط سال آینده میلادی ادامه دارد

به علت شیوع ویروس کرونا، گوگل به کارکنان خود اجازه می‌دهد حداقل تا تیر ماه ۱۴۰۰ به دورکاری ادامه دهند و نیازی به حضور آن‌ها در دفتر نخواهد بود. این اولین باری نیست که یک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۵

به علت شیوع ویروس کرونا، گوگل به کارکنان خود اجازه می‌دهد حداقل تا تیر ماه ۱۴۰۰ به دورکاری ادامه دهند و نیازی به حضور آن‌ها در دفتر نخواهد بود.

این اولین باری نیست که یک شرکت کارکنان خود را دورکار می‌کند، با این حال گوگل اولین کمپانی محسوب می‌شود که افراد خود را تا اواسط سال آینده میلادی دورکار خواهد کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت که کمپانی مادر گوگل است، هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران ارشد برگزار کرده و در ایمیلی این برنامه را برای کارکنان شرح داده:

«برای اینکه کارمندان بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند، امکان دورکاری آن‌ها تا ۹ تیر ۱۴۰۰ وجود دارد و نیازی به حضور آن‌ها در دفتر نیست.»

گوگل

گوگل در گذشته اعلام کرده بود که تعدادی از دفاتر خود را در تاریخ ۱۶ تیر برای شمار محدودی از کارمندان بازگشایی می‌کند، با این حال همچنان حضور در دفتر اجباری نیست. با توجه به اعلام تاریخ از سوی پیچای، خانواده‌ها با اطمینان می‌دانند تا چه زمانی می‌توانند از خانه به کارهای خود رسیدگی کنند و دیگر در این رابطه با مشکل مواجه نخواهند شد.

علاوه بر گوگل، شرکت‌های دیگری نیز کارکنان خود را دورکار کرده‌اند که برای مثال می‌توان به فیسبوک و توییتر اشاره کرد. فیسبوک اعلام کرده که ۵۰ درصد از ۴۵ هزار پرسنل خود را طی دهه آینده دورکار خواهد کرد.

در کنار کمپانی‌های آمریکایی، شرکت فوجیستو نیز تصمیم گرفته ۸۰ هزار کارمند خود در ژاپن را دورکار کند. بر اساس برنامه فوجیستو، کارکنان امکان استفاده مناسب از زمان با توجه به نوع کار، نقشی که در شرکت دارند و همچنین سبک زندگی خود را دارند.

به اعتقاد فوجیستو، افزایش خودمختاری کارکنان باعث بهبود کارایی تیم و افزایش بهره‌وری می‌شود، البته چنین موضوعی را چندین نظرسنجی نیز مشخص کرده بودند. علاوه بر این، بسیاری از کارکنان تمایل به ادامه دورکاری دارند، البته نمی‌خواهند با دورکاری حقوق کمتری نسبت به حالت عادی دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا
    مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    آخ جون من مونده بودم تکلیف دورکاریم چی میشه ?

مطالب پیشنهادی