ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام Quick Charge 5 را معرفی کرد؛ توان بالای ۱۰۰ وات و شارژ نصف باتری در ۵ دقیقه

کمپانی کوالکام از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی جدیدش با نام «Quick Charge 5» رونمایی کرد که در عمل می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را ظرف ۵ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

کمپانی کوالکام از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی جدیدش با نام «Quick Charge 5» رونمایی کرد که در عمل می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را ظرف ۵ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کند.

این شرکت آمریکایی قصد دارد با عرضه فناوری شارژ سریع نسل پنجم دوباره به عنوان بهترین گزینه در زمینه تکنولوژی مورد بحث شناخته شود. چرا که اختلاف بین توانایی شارژ سریع نسل چهارم و پنجم کوالکام بسیار فاحش بوده و سرعت تغذیه باتری در این نمونه جدید به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. با استفاده از این فناوری از سرعت ۱۰۰ وات پشتیبانی شده، باتری ۱۰ درصد خنک‌تر می‌ماند و دستگاه در زمینه راه اندازی ۷۰ درصد بهینگی بیشتری خواهد داشت.

بر اساس آزمایش‌های کوالکام، با استفاده از این فناوری یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند ظرف ۵ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ شود؛ یک شارژ کامل هم حدودا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. این امکان با روی آوردن به قابلیت شارژ دوگانه فراهم شده که در واقع باتری را به دو بخش ۲۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تقسیم می‌کند که به صورت سری به یکدیگر وصل شده‌اند تا ولتاژ افزایش یابد. ضمنا در این تکنولوژی از شارژ سه‌گانه هم پشتیبانی می‌شود.

شارژرهای این فناوری لازم است که خروجی ولتاژی بین ۳.۳ تا ۲۰ ولت و ۳.۳ یا ۵ آمپر ارائه کنند. Quick Charge 5 بر پایه سیستم انتقال برق USB PPS طراحی شده، اما از فناوری‌های قدیمی نسل دوم به بعد هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این دستگاه‌های مبتنی بر USB PD و همچنین محصولات اپل (آیفون ۷ به بعد) نیز سازگاری کامل خواهند داشت.

کوالکام مدعی است سیستم جدیدش از نظر نحوه انتقال برق هم ایمن‌تر از نسل‌های قبلی است؛ در واقع فناوری Quick Charge 5 از هشت لایه امنیتی ولتاژ، سه لایه محافظ کلی، سه لایه محافظ حرارت و سه محافظ زمانی برخوردار بوده و همچنین در مقابل نوسان برق و افزایش ولتاژ تا ۲۵ ولت ایمن است.

به علاوه چیپ‌های کنترلی شارژ جای‌گذاری شده در تلفن‌های هوشمند در راستای حفظ امنیت دستگاه بدون بررسی به شارژر متصل شده اطمینان نمی‌کنند؛ به این ترتیب که فناوری به صورت خودکار توانایی‌ها و ظرفیت قابل ارائه توسط شارژر را شناسایی کرده و در عین نظارت بر حرارت باتری، تغذیه مناسب و ایمن را دریافت می‌کند.

طبق ادعای کوالکام از تکنولوژی Quick Charge 5 در موبایل‌های هوشمندی که در سه ماهه سوم سال جاری روانه بازار می‌شوند استفاده خواهد شد. در حال حاضر چیپست‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس از فناوری شارژ مورد بحث پشتیبانی می‌کنند، البته نه به معنای آنکه گوشی‌های فعلی حاضر در بازار به این قابلیت مجهز هستند. چرا که لازم است چیپ ویژه این تکنولوژی در موبایل جای‌گذاری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    شارژ سریع باتری رو نابود میکنه

    • Ahmadreza8
      Ahmadreza8 | ۸ مرداد ۱۳۹۹

      این نظر شرکتهاییه که تو این زمینه عقب افتادن! با پیشرفت تکنولوژی مشکل داغ شدن گوشی و نظیر اونها حل شده و بهتر هم میشه، یه زمانی شارژرا ۲وات بودن الان شده ۲۲-۲۷-۴۰ و...
      یعنی به مرور زمان مشکلات رو حل کردن و به اینجا رسیدن پس ۲،۳سال دیگه ۱۰۰وات میشه استاندارد و مردم درباره ضرر شارژرهای ۲۰۰وات صحبت میکنن!! ?

مطالب پیشنهادی