ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت SAP از فروش سهام زیرمجموعه ۸ میلیارد دلاری Qualtrics خبر داد

شرکت نرم افزاری SAP کمتر از دو سال پس از تصاحب شرکت Qualtrics به قیمت ۸ میلیارد دلار، از فروش بخشی از سهام آن خبر داد. فروش سهام Qualtrics تغییر جهت در شیوه مدیریتی شرکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شرکت نرم افزاری SAP کمتر از دو سال پس از تصاحب شرکت Qualtrics به قیمت ۸ میلیارد دلار، از فروش بخشی از سهام آن خبر داد.

فروش سهام Qualtrics تغییر جهت در شیوه مدیریتی شرکت آلمانی SAP را به فاصله چند ماه پس از روی کار آمدن مدیرعامل جدید نشان می‌دهد. «Christian Klein»، مدیرعامل SAP با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تصاحب شرکت Qualtrics موفقیت آمیز بوده و فروش سهام آن می‌تواند به حضور قدرتمندتر آن در بازار و رقابت بهتر با سرویس‌های مشابه مثل SurveyMonkey کمک کند. این شرکت تاریخ دقیق فروش سهام را اعلام نکرد.

«Christian Klein» و «Jennifer Morgan» اکتبر سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیرعامل‌های جدید SAP معرفی شدند. این دو نفر جایگزین مدیرعامل قبلی یعنی Bill McDermott شدند که از سال ۲۰۱۰ سکاندار این شرکت بود. مورگان آوریل سال جاری از سمت خود کناره گیری کرد و Klein به تنهایی هدایت شرکت را بر عهده گرفت.

شرکت SAP تحت رهبری McDermott قراردادهای بزرگی امضا کرده و با تصاحب شرکت‌هایی همچون Subcontractors، Concur، Ariba و Qualtrics توانایی‌های خود را افزایش داده است. Qualtrics اکتبر سال ۲۰۱۸ درخواست تبدیل شدن به سهامی عام کرد و از کسب درآمد ۹۷۵ هزار دلاری و سرمایه ۹۷ میلیون دلاری خبر داد. سه هفته بعد SAP از توافق با Qualtrics و خرید این شرکت به قیمت ۸ میلیارد دلار خبر داد.

شرکت SAP سهامدار عمده Qualtrics باقی خواهد ماند و قصد تبدیل کردن آن به یک کمپانی جدید و مستقل را ندارد. کمپانی SAP می‌گوید همکاری این شرکت با Qualtrics پس از عرضه اولیه سهام (IPO) همچنان ادامه پیدا می‌کند. مدیران Qualtrics از جمله Ryan Smith، مؤسس این شرکت همچنان در سمت‌های خود باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی