ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استخدام سگ رباتیک بوستون داینامیکس در کارخانه فورد [تماشا کنید]

طبق اعلام رسمی گروه خودروسازی فورد، دو نمونه از سگ‌های رباتیک طراحی شده توسط کمپانی بوستون داینامیکس در کارخانه تولید گیربکس این شرکت در شمال میشیگان به فعالیت خواهند پرداخت و وظیفه نظارت بر تغییرات ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

طبق اعلام رسمی گروه خودروسازی فورد، دو نمونه از سگ‌های رباتیک طراحی شده توسط کمپانی بوستون داینامیکس در کارخانه تولید گیربکس این شرکت در شمال میشیگان به فعالیت خواهند پرداخت و وظیفه نظارت بر تغییرات و بازسازی پایگاه را بر عهده خواهند گرفت.

واحد تولید گیربکس گروه کارخانجات فورد واقع در شمال میشیگان در ایالات متحده آمریکا، به زودی تحولاتی به خود خواهد دید و قرار است از نظر محیطی بازسازی شود؛ برای همین منظور مدیران دو سگ رباتیک هوشمند بوستون داینامیکس را به صورت لیزینگی خریداری کرده‌اند تا از توانایی‌های آنها بهره ببرند.

این ربات‌ها که «فلافی» (Fluffy) و اسپات (Spot) نامیده شده‌اند، مجهز به چهار بازوی متحرک و پنج دوربین اختصاصی هستند و می‌توانند به صورت ۳۶۰ درجه بچرخند و برای ساعت‌های زیادی از پله‌ها بالا و پایین بروند. ربات‌های یاد شده از ابتدای ماه آگوست وارد فاز عملیاتی خواهند شد.

فلافی و اسپات تمام محیط‌های مختلف کارخانه را اسکن می‌کنند تا مهندسین بتوانند مدل کلی و به روز از تمام طبقات و بخش‌ها را در اختیار داشته باشند و با تمام تغییراتی که طی سال‌ها ایجاد شده اما شاید مدارکش وجود نداشته باشد آشنا شوند. ضمن اینکه می‌توان این ربات‌ها را برنامه‌نویسی کرد تا الگویی مشخص را دنبال کرده و دستورالعمل‌های به خصوصی را در طول شبانه روز انجام دهند.

«مارک گادریس» مدیر مهندسی دیجیتال فورد در این رابطه توضیح می‌دهد: «قبل از ربات‌ها، فرآیند بازطراحی کارخانه خیلی طول می‌کشید و البته گران‌تر بود. ما از یک سه‌پایه تصویربرداری استفاده می‌کردیم و مجبور بودیم مدام جابجا شده و در نقاط مختلف مستقر شویم. تقریبا هر کدام از توقف‌ها هم حدود ۵ دقیقه از ما زمان می‌گرفت، که مجموع زمان پروژه را به دو هفته می‌رساند. اما حالا با کمک ربات فلافی می‌توانیم تمام این کار را ظرف مدت یک هفته انجام دهیم».

ربات‌های فورد در حال حاضر کنترل دستی دارند، اما برنامه این است که بزودی از راه دور کنترل شوند. اگر عملکرد این ربات‌ها در کارخانه گیربکس میشیگان جوابگو باشد و بازدهی مناسبی ارائه کند، ممکن است فورد ربات‌های دیگری را در سایر کارخانه‌ها هم پیاده‌سازی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    طرف میگه به عمرش نه سگ داشته، نه کنترلر گیم دستش گرفته بوده!
    خب کنترل روباتو میدادین دست یکی دیگه! ?

مطالب پیشنهادی