ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس: نظرات ایلان ماسک در مورد کرونا «تکان‌دهنده» است

«بیل گیتس» هم‌بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت نظرات اخیر «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در مورد شیوع ویروس کرونا را «تکان‌دهنده» خوانده و مقصر اصلی تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد این پاندمی شنیده می‌شود را ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۶

«بیل گیتس» هم‌بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت نظرات اخیر «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در مورد شیوع ویروس کرونا را «تکان‌دهنده» خوانده و مقصر اصلی تئوری‌های توطئه‌ای که در مورد این پاندمی شنیده می‌شود را دسترسی به شبکه‌های اجتماعی می‌داند.

مدتی پیش ایلان ماسک نرخ مرگ و میرهای اعلام شده و شدت مرگ‌آفرینی ویروس کرونا را در توییت‌هایی زیر سوال بود، و در سوی دیگر قرنطینه شدن اجباری مردم در خانه‌هایشان را محکوم کرد. او حتی در توییت دیگری عنوان کرد آمار تست‌های مثبت با اغراق اعلام می‌شوند و حتی گفت کودکان به هیچ عنوان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند. وی باز شدن هر چه سریعتر فروشگاه‌های فیزیکی، ادارات و رستوران‌ها در ایالات متحده را هم مدام تشویق می‌کرد.

حالا گیتس در گفت‌و‌گویی با شبکه CNBC نسبت به اظهار نظرهای اخیر ماسک واکنش نشان داده و حرف‌های او را به هیچ عنوان منطقی نمی‌داند. «موضع‌گیری ایلان در زمینه اظهار نظرات تکان‌دهنده ادامه خواهد داشت. او خیلی در رابطه با تولید واکسن دخیل نیست. او ماشین‌های برقی خوبی می‌سازد و راکت‌هایش هم به خوبی کار می‌کنند. بنابراین اجازه دارد اظهار نظر کند. فقط امیدوارم خودش را در محیط‌هایی که خیلی با آنها آشنایی ندارد قاطی نکند».

گیتس همچنین در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر پخش گسترده اطلاعات نادرست، خبرهای جعلی و نظرات مخرب صحبت کرده است. به باور او اگر شبکه‌های اجتماعی در این روزهای کرونایی با شدت زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، تئوری‌های توطئه ناصحیح و اطلاع‌رسانی‌های غلط با این سرعت توسط مردم شنیده نمی‌شد و گسترش پیدا نمی‌کرد.

او در این رابطه به CNBC می‌گوید: «وقتی اجازه می‌دهی مردم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، یعنی باید این موضوع را در نظر داشته باشی که ممکن است اطلاعاتی ناصحیح حتی خیلی سریع‌تر از واقعیت‌ها پخش شده و به تیتر یک اخبار تبدیل شوند. ما این موضوع را در مورد واکسن کرونا زیاد دیده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی چنین فرآیندهایی را تسهیل می‌کنند».

گیتس ضمن اشاره به ماجرای ویدیوی «Plandemic» که تئوری تحلیلی در مورد توطئه ساختگی بودن ویروس و ترفندی برای تزریق میلیاردها واکسن کنترلی در بدن انسان را بیان می‌کند، اضافه کرد: «سرعتی که شبکه‌های احتماعی می‌توانند متوجه شوند چه محتوایی روی پلتفرم آنها منتشر شده و کاملا اشتباه بوده و باید حذف شود، خیلی پایین است؛ این اتفاقات سرعت همه کارها را کاهش می‌دهد و شرایط را سخت می‌کند». در حال حاضر این ویدیو از تمام پلتفرم‌ها از جمله فیسبوک، یوتیوب، تیک‌تاک، ویمئو و غیره حذف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    اینکه در مورد آمار مرگ و میر کرونا اغراق شده کاملا درسته
    تو امریکا اگر کسی تست کروناش مثبت باشه از در درمونگاه بیاد بیرون بره زیر تریلی بمیره هم جزو آمار مرگ کرونا حساب میکنند
    دلیلش هم فقط جنجال سازی و جوسازی دموکراتها برای تخریب ترامپه.

    • mohammad_hody_jafary
      mohammad_hody_jafary | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      تو اون صفحه اول معروف نیویورک‌تایمز که اسم قربانیان کرونا رو نوشته بود، نفر سوم یا چهارم کشته شده تو یه دعوای خیابونی با اسلحه بود. یعنی حتی به خودشون رحمت ندادن این موردها رو ببرن وسط کار. اینقدر که از گاگول بودن طرفداراشون مطمئنن

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    از نظر بیل گیتس هرکی خلاف نظر و عقیده اون حرف بزنه عنه

    • Patrick
      Patrick | ۸ مرداد ۱۳۹۹

      دادا خب راست گفته سر همین اظهار نظرها و عملکردهای شبیه به حرف ماسک کرونا انقدر تو آمریکا شیوع پیدا کد

      • زاخار
        زاخار | ۸ مرداد ۱۳۹۹

        همش تقصیر ماسک هست!!!
        کلا دموکرات ها و فیک نیوز که کرونا رو یه سرماخوردگی ساده میدونستن بی تقصیرن!!!!
        از انها بی تقصیر تر هم WHO هست که لا الله الی الله!!!!!

مطالب پیشنهادی