ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شیائومی در پی تولید ایربادی است که درون بدنه گوشی قرار می‌گیرد

شیائومی سبکی جدید از ایربادهای همراه با تلفن هوشمند را در دست طراحی دارد که می‌توان آنها را در داخل گوشی نگه‌داری کرد. به عبارت دیگر محل شارژ و حفاظت از هدفون‌های بی‌سیم جدید، بدنه ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

شیائومی سبکی جدید از ایربادهای همراه با تلفن هوشمند را در دست طراحی دارد که می‌توان آنها را در داخل گوشی نگه‌داری کرد. به عبارت دیگر محل شارژ و حفاظت از هدفون‌های بی‌سیم جدید، بدنه اصلی خود تلفن هوشمند شیائومی خواهد بود.

به گزارش Android Authority پتنت جدیدی از پروژه بعدی کمپانی شیائومی رویت شده که نشان می‌دهد آنها قصد دارند تکنولوژی مورد بحث را یک گام به سوی جلو سوق دهند. ایده خلاقانه آنها به نوبه خودش جالب به نظر می‌رسد، چرا که اگر به درستی پیاده‌سازی شود و ضخیم شدن موبایل را به دنبال نداشته باشد، لطف بزرگی در حق کاربران این دست از گجت‌ها کرده و الزام حمل تجهیزات جانبی را به حداقل می‌رساند.

گروه LetsGoDigital رندرهایی غیررسمی از این ایده را طراحی و منتشر کرده‌اند که تقریبا ما را با شمایل احتمالی طرح مورد نظر شیائومی آشنا می‌کند. بدون شک اگر چنین محصولی از معایب احتمالی مانند بزرگ شدن بیش از حد ابعاد یا افزایش ضخامت در امان بماند، با گجتی فوق‌العاده طرف خواهیم بود.

طبق این رندرها و البته مدارک موجود در پتنت، محل نگهداری ایربادها در بالای تلفن هوشمند تعبیه شده. به این ترتیب که کاربر به سادگی می‌تواند آنها را با یک فشار ساده از موبایل جدا کرده، استفاده نماید و سپس سر جایشان بگذارد. سر اصلی هدفون‌ها هم قابل تنظیم هستند تا بتوان آن را برای قرار دادن در گوش شخصی‌‌سازی کرد.

برخی معتقدند چنین قابلیتی ممکن است اجازه دهد از ایربادها به عنوان اسپیکری ثانویه برای موبایل نیز استفاده کرد، هرچند که می‌دانیم فرکانس پخش صدای یک هدفون کاملا با اسپیکرها متفاوت است. البته برخی دیگر هم نسبت به این طراحی معترض هستند، چرا که به نظر می‌رسد این موضوع از نظر بهداشتی خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد و ممکن است لایه اصلی ایربادها تماس مستقیم با دست و محتویات داخل جیب یا کیف داشته باشد، و سپس وارد گوش شود.

در پتنت مورد بحث صحبتی در مورد چگونگی شارژ کردن این ایربادها به میان نیامده، اما انتظار می‌رود برای این منظور شیائومی ظرفیت باتری اصلی گوشی را ارتقا دهد تا به عبارتی نیروی هدفون‌ها نیز از همان باتری تغذیه شود.

بدون شک چنین طراحی نوآورانه‌ای می‌تواند الزام همراهی لوازم جانبی اضافی از جمله بسته‌بندی هدفون، یا شارژر همراه آنها را از بین ببرد و تجربه‌ای بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورد. اما این پتنت هم ممکن است هرگز به محصولی واقعی بدل نشود، چرا که در هر صورت نقص‌هایی در چنین طرح‌هایی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Amir
    Amir | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    دم کفار گرم که خدمت به بشریت می کنند؛)

  • molavy
    molavy | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    هرچقدر هم نو آور، باشن بتزم کپی کار هستن

    • Anonymous
      Anonymous | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      اره اولا کپی کرد بازارش که گرفت
      داره واس خودشو میسازه
      خیلی زیبا اول تا سومیو میگیره
      تو حوزه ی اندروید هم بنظر من بهترینه

  • alimo
    alimo | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    اگه انجام بشه که احتمالش کمه ایده بسیار جذاب پر کاربردیه

  • delta7
    delta7 | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    بعدش میگن برای جک هدفون جا نیست

مطالب پیشنهادی