ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک از کابین فضاپیمای توریستی VSS Unity رونمایی کرد

ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) از کابین فضاپیمای VSS Unity رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های این کابین جادار که سفر کردن با آن در فضا راحت توصیف شده، می‌توان به صندلی‌های راحتی با پشتی خم شونده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) از کابین فضاپیمای VSS Unity رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های این کابین جادار که سفر کردن با آن در فضا راحت توصیف شده، می‌توان به صندلی‌های راحتی با پشتی خم شونده و نورپردازی خودکار اشاره کرد.

شرکت بریتانیایی ویرجین گلکتیک که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، در رویدادی زنده در یوتیوب از کابین فضاپیمای VSS Unity رونمایی کرد. مشتریان متمول که رویای سفر کردن به فضا را در سر می‌پرورانند، با خرید بلیت ۲۰۰ هزار دلاری یکی از صندلی‌های این فضاپیما را رزرو کرده و در آینده نزدیک به فضانورد تبدیل خواهند شد.

ویرجین گلکتیک در همکاری با تولیدکننده پوشاک و لوازم ورزشی آندر آرمور (Under Armour) که لباس فضانوردی این شرکت را نیز طراحی کرده، پارچه صندلی‌های فضاپیما را تولید کرده است. به گفته این شرکت صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حین از میان رفتن موقتی نیروی گرانش، امنیت، راحتی و فضای زیاد را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

«جورج وایت سایدز» (George Whitesides) از مدیران ارشد ویرجین گلکتیک می‌گوید صندلی‌های فضاپیمای VSS Unity هوشمند طراحی شده و مکانیزم مخصوصی دارند که پس از ترک سرنشین به طور خودکار صندلی را خم کرده تا فضای کافی برای شناور شدن سرنشینان فراهم شود. به گفته او برای ساخت این صندلی‌ها از طرح‌های نیروی هوایی ایالات متحده و ناسا الهام گرفته شده است.

از دیگر موارد قابل توجه کابین این فضاپیما می‌توان به تعبیه مانیتور در پشت صندلی‌ها برای نمایش اطلاعات پرواز، ۱۶ دوربین برای فیلمبرداری سفر از جهت‌های مختلف و البته تعداد بسیاری پنجره برای تماشای زمین از فضا اشاره کرد. وایت سایدز می‌گوید به هر کدام از سرنشینان دو پنجره برای تماشای فضای بیرون اختصاص می‌یابد و در عین حال دو دوربین تمام لحظات سفر آنها را ثبت می‌کند.

ویرجین گلکتیک تاریخ دقیق انجام اولین سفر توریستی به فضا را اعلام نکرد، اما وایت سایدز مرداد ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با CNet از انجام این سفر در سال جاری میلادی سخن گفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی