ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ۱۰ درصدی ارزش سهام AMD‌ در پی انتشار گزارش مالی درخشان

AMD گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال را منتشر کرد که عملکردی فراتر از انتظار داشته و افزایش فروش ۲۶ درصدی پردازنده‌های رایزن و اپیک را تجربه کرده. در پی انتشار این گزارش، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

AMD گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال را منتشر کرد که عملکردی فراتر از انتظار داشته و افزایش فروش ۲۶ درصدی پردازنده‌های رایزن و اپیک را تجربه کرده. در پی انتشار این گزارش، ارزش سهام آن نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این کمپانی در گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی به درآمد ‍۱.۹۳ میلیارد دلاری اشاره کرده و درآمد عملیاتی آن در همین بازه به ۱۷۳ میلیون دلار رسیده است. به لطف فروش بالای پردازنده‌های رایزن، درآمد بخش رایانش و گرافیک با افزایش ۴۵ درصدی به ۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است. با وجود این موضوع، درآمد بخش سازمانی و محصولات نیمه سفارشی با کاهش ۴ درصدی به ۵۶۵ میلیون دلار رسیده است.

AMD خبر از این داده که در برنامه‌های این شرکت برای تولید محصولات جدید تاخیر به وجود نخواهد آمد. مدیرعامل این شرکت، «لیسا سو» درباره گزارش مالی این شرکت اعلام کرده که درآمد ناشی از پردازنده‌های رایزن و اپیک در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی بیش از دو برابر شده. این کمپانی گفته:

«انتظار می‌رود درآمد سالانه با فروش پردازنده‌های رایزن و اپیک و نسل آینده محصولات نیمه سفارشی افزایش پیدا کند.»

AMD

در حالی گزارش مالی AMD منتشر شده که اینتل در زمینه تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری با مشکل مواجه شده و رئیس بخش سخت افزار خود را نیز اخراج کرده است. با این حال این شرکت اخیرا از پردازنده ۱۰ هسته‌ای Core i9-10850K‌ رونمایی کرده که قیمت اولیه برابر ۴۵۳ دلار دارد.

AMD در بخش پردازنده‌ها برای دستیابی به سهم بیشتر از بازار با اینتل رقابت می‌کند و اخیرا از پردازنده‌های زیادی رونمایی کرده که برای مثال می‌توان به پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 4000 G-Series و Athlon 3000 اشاره کرد.

این شرکت در بخش کارت‌های گرافیک نیز باید با شرکت انویدیا رقابت کند که از یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تولید کارت‌های گرافیک ۷ نانومتری است. AMD از گرافیک‌های قدرتمندی در برخی پردازنده‌های خود استفاده کرده و نتایج بنچمارک APU جدید این کمپانی، رایزن 7 4700G از توان پردازش گرافیکی مشابه با کارت‌های گرافیک خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    من از چند سال پیش پیش بینی کردم که این شرکت بزودی گوی سبقت رو از اینتل جلو می‌زنه و انحصار اینتل که نتیجه اش قیمت بالای چیپ ها بود رو بهم میزنه،فقط امیدوارم که اینتل هم کم نیاره و رقابتشون مساوی باشه تا نتیجه اش به سود مصرف کننده باشه،چون اگه قدرت رو دست بگیره شاید حتی از اینتل هم بیشتر بکنه قیمت هاشو و بخواد جبران ضرر چندساله رو هرچه زودتر جبران کنه

  • آریا
    آریا | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    آفرین به AMD

مطالب پیشنهادی