ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی سونی از اولین کارت حافظه CFExpress Type A دنیا؛ ۲ برابر سریع‌تر از SDXC

سونی در کنار رونمایی از دوربین فول فریم A7S III، از اولین کارت حافظه CFExpress Type A دنیا و کارت خوان آن رونمایی کرد. کارت حافظه CFExpress Type A عضو خانواده «جان سخت» کارت‌های حافظه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

سونی در کنار رونمایی از دوربین فول فریم A7S III، از اولین کارت حافظه CFExpress Type A دنیا و کارت خوان آن رونمایی کرد.

کارت حافظه CFExpress Type A عضو خانواده «جان سخت» کارت‌های حافظه سونی به شمار رفته و در ظرفیت‌های ۸۰ و ۱۶۰ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. نرخ انتقال داده این کارت در بالاترین سرعت حدوداً دو برابر سریع تر از کارت‌های حافظه SDXC بوده و سرعت خواندن و نوشتن در آن به ترتیب ۷۰۰ و ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است.

این کارت حافظه کوچک به «هیت سینک» مجهز شده که گرما را از تراشه حافظه به سطح کارت انتقال داده و به گفته سونی «انتقال داده‌های حجیم در سرعت‌های بالا برای مدت زمان طولانی‌تر» را امکان پذیر می‌کند. از آنجا که این کارت جان سخت به شمار می‌رود، تا حدودی در برابر خمش و ضربه مقاوم بوده و از گواهی گرد و غبار IP57 برخوردار است.

سونی می‌گوید کارت حافظه CFExpress Type A برای عکسبرداری پیوسته سرعت بالا شامل بیش از ۱۰۰۰ تصویر فشرده سازی نشده در فرمت RAW و همچنین فیلمبرداری با رزولوشن 4K 120p در بیت ریت‌ های بالا ایده‌آل است. دوربین فول فریم A7S III سونی که به تازگی از آن رونمایی شد از این کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

سونی همچنین از کارت خوان USB-C کارت حافظه CFExpress Type A نیز رونمایی کرد که در کنار این کارت، از کارت‌های SD نیز پشتیبانی کرده و حداکثر نرخ انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد.

کارت حافظه CFExpress Type A و کارت خوان SD/CFExpress Type A سونی از هم اکنون برای پیش فروش در دسترس قرار گرفته و انتظار می‌رود همزمان با دوربین AS7 III در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به بازار عرضه شوند. مدل ۸۰ گیگابایتی این کارت ۲۰۰ دلار، مدل ۱۶۰ گیگابایتی ۴۰۰ دلار و کارت خوان آن ۱۲۰ دلار قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی