ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وقتی کمان حرف اول را می‌زند؛ معرفی بهترین بازی‌های کمانداری موبایل

با وجود این همه اسلحه رنگارنگ و متنوعی که در بازی‌ها دیده‌ایم همچنان تیراندازی با کمان لذت خاص خودش را دارد، از آن چیزهایی که انگار قرار نیست در بازی‌های ویدیویی تکراری شوند. معرفی بازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

با وجود این همه اسلحه رنگارنگ و متنوعی که در بازی‌ها دیده‌ایم همچنان تیراندازی با کمان لذت خاص خودش را دارد، از آن چیزهایی که انگار قرار نیست در بازی‌های ویدیویی تکراری شوند.

در بین بازی‌های موبایل هم می‌شود عناوینی را پیدا کرد که این لذت را این بار در قالب صفحه کوچک گوشی ارائه بدهند. بازی‌هایی مثل Archery King که دست روی تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر گذاشته‌اند یا Ninja's Creed که تصویری خونین‌تر از کمانداری را به نمایش می‌گذارند.

مطلب پیش‌رو به همین بازی‌ها اختصاص دارد؛ وقتش رسیده دیگر آن اسلحه‌های امروزی که در بازی‌های موبایل به وفور یافت می‌شوند را زمین بگذاریم و کمی هم با کمان تیراندازی کنیم.

Bowmasters

  • بازی آنلاین است

«استادان کمان» (Bowmasters) به عنوان یکی از دو بازی کمانداری که به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود رسیده‌اند (بازی دیگر Archery Master 3D است)، سعی کرده تجربه‌ای مدرن‌تر و سرراست‌تر از بازی به یادماندنی Worms ارائه بدهد که در این کار هم کاملا موفق بوده است.

بازی دو نفر را در فاصله‌ای، روبه‌رو یکدیگر قرار می‌دهد و حالا نوبت به هر کی که رسید باید کمان یا نیزه یا هر اسلحه‌ای دیگری که دارد را به سمت حریف پرتاب کند. بخش سخت ماجرا اینجاست که مشابه Worms یا انگری بردز، در این بازی تیرکمان زاویه پرتاب اهمیت دارد و اگر اشتباه نشانه‌گیری کنید تیر خطا می‌رود.

Bowmasters

Bowmasters

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 656.3 / 85.94 مگابایت زبان:

Archery King

  • بازی آنلاین است

اما اگر به دنبال یک بازی شبیه‌سازی شده‌تر از کمانداری می‌گردید، بازی تیرکمان Archery King بهترین چیزی است که می‌توانید روی گوشی پیدا کنید. به‌خصوص به‌خاطر تمرکز زیادی که بازی روی رقابت‌های آنلاین گذاشته و Archery King توانسته همان هیجانی که در بقیه بازی‌های آنلاینِ مینی‌کلیپ دیده‌ایم را این بار در قالب یک بازی کمانداری ارائه بدهد.

در هر مسابقه از Archery King دو بازیکن چندین دور تیراندازی می‌کنند و در نهایت کسی که بیشترین امتیاز را به دست بیاورد، برنده خواهد شد. مینی‌گیم تیرکمانِ پلاتو (Plato) را به یاد دارید؟ آن بازی در واقع نسخه ساده شده همین بازی تیرکمان Archery King است و چه بهتر که حالا سراغ بازی اصلی بروید.

Archery King

Archery King

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 227.4 / 75.8 مگابایت زبان:

Tiny Archers

  • بازی آفلاین است

در بازی‌های دفاع از قلعه یا همان Tower Defense مهمترین کاری که باید انجام بدهید این است که در مسیرِ حرکت دشمنان چندین ساختمان گذاشته و بگذارید آن‌ها حمله کنند.

بازی تیرکمان Tiny Archers مسیری کاملا متفاوت را پیش گرفته، در اینجا هم باید از یک قلعه مراقب کنید اما جای اینکه برج‌های دفاعی وظیفه حمله را به‌عهده می‌گیرند این خودتان هستید که مستقیم باید با دشمنان بجنگید.

چگونه؟ در هر مرحله کماندارِ بازی بالای قلعه قرار گرفته و به سبک انگری بردز تیرها را به سمت پایین می‌فرستید. در این میان می‌توانید با گذاشتن تله‌هایی سرعت حرکت دشمنان را کمتر کرده و یا با ارتقا کماندار آماده‌تر به نبردها بروید.

Tiny Archers

Tiny Archers

سازنده: 1DER Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 175.7 / 84.68 مگابایت زبان:

Ninja's Creed

بازی تیرکمان

  • بازی آفلاین است

میان هیاهوی بازی‌های اسنایپری که در آن‌ها به یک منطقه پر از ساختمان معمولا می‌روید و باید با یک تک تیرانداز هدف را بکشید، Ninja's Creed با استفاده از تیرکمان و ژاپنش توانسته چیزی متفاوت‌تر به‌تصویر بکشد.

در هر مرحله از Ninja's Creed هدفی به بازیکن داده می‌شود و بازیکن باید آن را با تیرکمانی که در اختیار دارد از پا در بیاورد. با پیشروی و انجام ماموریت‌های بیشتر هم می‌توانید اسلحه‌های جدید گرفته یا آن‌هایی که دارید را ارتقا بدهید.

Ninja's Creed

Ninja's Creed

سازنده: 707 INTERACTIVE قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 96 مگابایت زبان:

Forged Fantasy

  • بازی آفلاین است

در این یکی کمان یکی از اسلحه‌های بازی است اما چون برخلاف برادر بزرگترش (Hero Hunters) آن‌قدرها شناخته شده نیست، به همین خاطر پارتی بازی کردیم و تصمیم گرفتیم نگاهی دوباره به آن بیاندازیم تا اگر اسمش را نشنیده‌اید یا تجربه‌اش نکرده‌اید، حداقل الان به سراغش بروید.

Forged Fantasy شبیه به نسخه قرون وسطی Hero Hunters است. همان ایده اما این بار در دنیایی که شمشیر و جادو و کمان حرف اول را در مبارزات می‌زنند. در هر مرحله از بازی می‌توانید از بین قهرمان‌ها یک گروه را انتخاب کنید و با کنترل آن‌ها دشمنان را از پا دربیاورید.

Forged Fantasy

Forged Fantasy

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 121.9 / 89.09 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی