ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش موفق تاکسی هوایی Dufour با قابلیت پرواز و فرود عمودی [تماشا کنید]

در حالی که کمپانی‌های مختلفی در حال توسعه تاکسی هوایی هستند، تا به امروز اکثر آن‌ها تنها رندرهای وسایل نقلیه خود را منتشر کرده‌اند، با این حال اخیرا محصول شرکت سوئیسی «Dufour Aerospace» فاز اول ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

در حالی که کمپانی‌های مختلفی در حال توسعه تاکسی هوایی هستند، تا به امروز اکثر آن‌ها تنها رندرهای وسایل نقلیه خود را منتشر کرده‌اند، با این حال اخیرا محصول شرکت سوئیسی «Dufour Aerospace» فاز اول آزمایش‌های خود را با موفقیت به اتمام رسانده است.

این کمپانی مانند سایر تاکسی‌های هوایی، وسیله خود را به عنوان یک eVTOL به نمایش گذاشته که یک وسیله نقلیه الکتریکی با امکان بلند شدن و فرود به صورت عمودی است. این وسیله که نیروی خود را از باتری می‌گیرد، همانند هلیکوپتر بلند شده و فرود می‌آید، اما پس از شروع به پرواز به یک وسیله با بال ثابت تبدیل می‌شود که عملکرد بهینه‌ای دارد.

برخلاف اکثر هواپیما که در آن‌ها موتورها ثابت هستند و فقط زاویه بال‌ها عوض می‌شوند، این وسیله به بال‌ها و موتورهای با قابلیت تنظیم زاویه مجهز شده که البته روتورها و پروانه‌های آن می‌توانند به صورت مستقل از بال، تغییر زاویه دهند. Dufour با انجام آزمایشات به این موضوع پی برده که این سبک طراحی عملکرد بهتری دارد.

مدیر ارشد فناوری این کمپانی، «جزمین کنت» اعلام کرده:

«بال با قابلیت تغییر زاویه به علت انتقال بار از موتور روی بال‌ها، راندمان خود را از دست نمی‌دهد. در حقیقت موتورها جریان هوا را متصل به بال‌ها نگه می‌دارند و یک انتقال سریع‌تر و کارآمدتر میان حالت‌های مختلف انجام می‌شود. علاوه بر این، داشتن تنها یک مکانیزم، باعث کاهش وزن نیز می‌شود.»

فاز اول آزمایش این eVTOL شامل ۵۵۰ پرواز به صورت جداگانه بود که در تمام آن‌ها موفق عمل کرده. طی این آزمایش‌ها، ثبات و کنترل بالا در تمام شرایط از جمله بلند شدن از روی زمین و پرواز با آن نشان داده شده است. این تاکسی هوایی که با همکاری موسسه تحقیقات «ETH» زوریخ توسعه پیدا کرده، طول بال ۴.۵ متری دارد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این وسیله نقلیه در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امير طحان جواد آبادي
    امير طحان جواد آبادي | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    این هواپیما با آنکه خیلی جالب است، اما از نظر عملکرد قابل مقایسه با هواپیمای skycar ساخت دکتر مولر نیست، دکتر مولر حدود 18 سال پیش skycar را ساخت و هنوز مجوز پرواز برای هواپیمای صادر نشده، سرعت عمل و سرعت حرکت sky car با آن موتور جت های چند منظوره و توربوپراپ بسیار قدرتمند و عجیب است و هوا را داخل داکت فن و بصورت گردبادی به حرکت در می آورد، من زمانی مدل کامپیوتری آن را از آن کمپانی دریافت کردم و کاملا با نحوه عملکرد موتور آن آشنا هستم.

  • molavy
    molavy | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    جالب بود، کاش زودتر بیاد و در دسترس قرار بگیره

مطالب پیشنهادی