ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج شرکت حوزه صوت و تصویر فراگیر «خلاق» معرفی شدند؛ نگاهی به فعالیت این شرکت‌ها

دبیرخانه شرکت‌های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ شرکت فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر که از سوی «ساترا» معرفی شده بودند را به عنوان «شرکت خلاق» معرفی کرد. بر این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

دبیرخانه شرکت‌های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ شرکت فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر که از سوی «ساترا» معرفی شده بودند را به عنوان «شرکت خلاق» معرفی کرد. بر این اساس این ۵ شرکت می‌توانند از مواردی چون جذب سرمایه و دریافت تسهیلات و دیگر مزایای شرکت‌های خلاق بهره‌مند شوند.

براساس اعلام دبیرخانه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسامی این ۵ شرکت به این شرح است: اطلاع رسانی پیشتاز جدید، طراحان ارتباطات هوشمند، کارگاه نوآوری بیت هشتم، موسسه رسانه مهر طاها و پیشگامان توسعه فناوری رایمون. این شرکت‌ها قرار است از خدمات اعطا شده شرکت‌های خلاق بهره ببرند، خدماتی چون پشتیبانی، تامین مالی و جذب سرمایه، اعطای یارانه سود تسهیلات، تسهیل در صدور ضمانت‌نامه، جذب سرمایه طرح‌های خلاق و نوآور، خدمات تسهیل فضای کسب و کار، خدمات توسعه بازار، استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مشاوره‌های حقوقی.

در ادامه نگاهی به فعالیت‌ این شرکت‌ها و دلایلی که به گفته سایت معاونت علمی و ریاست جمهوری، موجب گرفتن گواهی شرکت خلاق شده می‌اندازیم.

نام شرکت و نام محصول خلاق

شرکت اطلاع رسانی پیشتاز جدید با مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یک شرکت مالتی مدیا است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و شرکای تجاری قدری همچون شرکت صوتی تصویری رسانه سروش را در اختیار دارد. سایت پیشتاز مووی متعلق به این مجموعه است که بر اساس اطلاعات سایت رسمی معاونت علمی و فناوری، به واسطه آن جزو شرکت‌های خلاق اعلام شده است. در این سایت مانند تمامی سایت‌های دانلود فیلم قانونی، محتوای پالایش شده و به روز برای خانواده‌های ایرانی قرار داده می‌شود. «علی مجیدی» مدیرعامل این مجموعه است که نامش در بین اعضای اصلی هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایش آنلاین (انجمنی که چندی پیش فیلیمو و نماوا از آن خارج شدند) هم قرار دارد.

شرکت طراحان ارتباطات هوشمند بصورت سهامی خاص در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۵ اولین مدرسه الکترونیکی کشور، با هدف در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا، برای همه فارسی زبانان، به نام «مدرسه من» شروع به تولید محتوا کرد. هدی (لیلی) سپهر شاملو مدیرعامل این مجموعه است که در زمینه آموزش کودکان اوتیسم نیز فعالیت زیادی داشته است.

کارگاه نوآوری بیت هشتم نیز بر اساس اطلاعات روزنامه رسمی، در زمینه تولید و ارائه رایانه، تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم افزاری و CD اطلاعاتی تولید داخل، خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی، طراحی و تولید پویا نمایی ویژه گروه‌های سنی مختلف، طراحی و تولید بازی، طراحی و تولید بسته‌های نرم افزاری برای دستگاه‌های هوشمند فعال است. این کارگاه از دل شرکت منحل شده رسام بیت هشتم به وجود آمده است. دیکشنری وبستر و بازی موبایل زاغ چاق (با ۲۰۰ عدد نصب در کافه بازار) از محصولات همین شرکت هستند.

نام شرکت و نام محصول خلاق

مؤسسه مهر طاها، فعال در حوزه رسانه و سرگرمی است. فعالیت‌های این مؤسسه در حوزه تولید اپلیکیشن و بازی است و همچنین توسعه ایده‌های کارآفرینانه در حوزه رسانه و ایجاد کسب و کارهای نوپا از جمله فعالیت های مؤسسه مهر طاها هستند. «حامد عنقا» (دبیر کارگروه هنر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام) که این روزها با کارگردانی سریال آقازاده (با سرمایه‌گذاری موسسه اوج) بیشتر نامش شنیده می‌شود، جزو هیات رییسه این مجموعه است. علی اسلامی دیگر مدیر این مجموعه نیز مدیرعاملی شرکت سامان سرمایه هما را نیز در اختیار دارد که زیرمجموعه «کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین» است. اپلیکیشن «تله موزیک» (با ۱۰ عدد نصب فعال در کافه بازار در زمان انتشار این مقاله) نیز از محصولات حوزه صوت و تصویر فراگیر این شرکت است.

شرکت پیشگامان توسعه فناوری رایمون با مدیریت «رضا قوامی‌پور» فعالیت می‌کند که رسانه تعاملی گیلان‌مدیا را در اختیار دارد. به نظر می‌رسد که این رسانه چند ماه است که فعالیتی ندارد. فروشگاه اینترنتی اوچین راز دیگر محصولات این شرکت است. لازم به ذکر است این شرکت در پارک علم و فناوری استان گیلان قرار دارد.

معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرده این اقدام در راستای تفاهم نامه همکاری میان ساترا و دبیرخانه شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است. به موجب این تفاهم نامه، ساترا با هدف رشد و توسعه کسب و کار و حمایت از رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، رسانه‌های فعال در این عرصه را جهت بهره‌مندی از تسهیلات شرکت های فعال به این دبیرخانه معرفی می کند.

گفتنی است شرکت‌های فعال در زمینه صنعت صوت و تصویر فراگیر که با مجوز ساترا، از سوی دبیرخانه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان خلاق ثبت شوند می‌توانند از خدمات قابل ارائه برای شرکت‌های خلاق بهره‌مند شوند.

اسامی کامل شرکت‌های فعال در زمینه صوت و تصویر فراگیر که از سوی معاونت علمی و ریاست جمهوری به عنوان شرکت‌های خلاق معرفی شده‌اند در این لینک قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی