ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«کداک» با وام ۷۶۵ میلیون دلاری آمریکا وارد حوزه داروسازی می‌شود

«کداک» که زمانی یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در زمینه عکاسی بود، در حال ایجاد یک بخش داروسازی است و دولت ایالات متحده آمریکا ۷۶۵ میلیون دلار به آن وام می‌دهد. این بازوی تجاری جدید که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

«کداک» که زمانی یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در زمینه عکاسی بود، در حال ایجاد یک بخش داروسازی است و دولت ایالات متحده آمریکا ۷۶۵ میلیون دلار به آن وام می‌دهد.

این بازوی تجاری جدید که «Kodak Pharmaceuticals» نام دارد، اجزای موردنیاز ساخت داروها را تولید خواهد کرد. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده وارد حوزه‌ای می‌شود که در آن کمبود در سطح ملی وجود دارد و با شروع به کار بخش جدید، تا ۲۵ درصد از اجزای دارویی فعال مورد استفاده در داروهای غیر بیولوژیک، غیر ضدباکتریایی و عمومی را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل کداک، «جیم کانتیننزا» پیش‌بینی کرده که این بخش جدید، ۳۰ تا ۴۰ درصد تجارت این شرکت را در آینده تشکیل دهد. وام ۷۶۵ میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا تحت قانون «تولید دفاعی دوران جنگ کره» در اختیار کداک قرار می‌گیرد. دولت ترامپ در گذشته از همین قانون برای سرعت بخشیدن به تولید ونتیلاتور، ماسک و سایر تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده کرده بود.

کداک

کداک به عنوان بخشی از فعالیت‌های دارویی خود می‌خواهد مواد تشکیل دهنده داروهایی مانند «هیدروکسی کلروکین» را نیز تولید کند. این دارو مورد علاقه ترامپ است و با وجود اینکه موثر بودن آن در روند درمان کرونا تایید نشده، رئیس جمهور آمریکا آن را تبلیغ می‌کند و اخیرا توییتر به علت انتشار ویدیویی که به اثربخشی این دارو اشاره شده، حساب پسر ترامپ را معلق کرده است.

این اولین باری نیست که کداک وارد حوزه داروسازی می‌شود، هرچند آخرین باری که شروع به فعالیت در این زمینه کرد، تلاش‌های آن تنها چندین سال ادامه داشت. این شرکت در سال ۱۹۸۸ با پرداخت مبلغ ۵.۱ میلیارد دلار شرکت داروسازی «Sterling Drug»‌ را خرید اما در نهایت آن را در سال ۱۹۹۴ فروخت. با توجه به پیش‌بینی مدیرعامل این کمپانی، انتظار می‌رود این بار کداک پس از چندین سال از حوزه داروسازی کنار نرود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی