ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام هم از اپل به دلیل اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی شکایت کرد

پیام‌رسان تلگرام از اپل به دلیل اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در فروشگاه اپلیکیشن اپ استور به اتحادیه اروپا شکایت کرد. به گزارش فایننشال تایمز، تلگرام پس از اسپاتیفای و Rakuten، سومین شرکت بزرگی است که از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

پیام‌رسان تلگرام از اپل به دلیل اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در فروشگاه اپلیکیشن اپ استور به اتحادیه اروپا شکایت کرد.

به گزارش فایننشال تایمز، تلگرام پس از اسپاتیفای و Rakuten، سومین شرکت بزرگی است که از اپل به دلیل سیاست‌های ضدرقابتی در اپ استور شکایت می‌کند. پیشتر اسپاتیفای و شرکت ژاپنی Rakuten که یکی از اسپانسرهای رسمی باشگاه بارسلونا است، از اپل به دلیل دریافت پورسانت ۳۰ درصدی از توسعه دهندگان شکایت کرده بودند.

حالا تلگرام نیز در شکایت خود به دریافت پورسانت بسیار بالا توسط اپل اعتراض کرده است. این شرکت همچنین می‌گوید اینکه کاربران آیفون نمی‌توانند از منبعی به غیر از اپ استور اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند، به رقابت ضربه وارد می‌کند.

«پاول دورف»، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار تلگرام چند روز قبل نامه‌ای سرگشاده با موضوع «کسب مالیات ۳۰ درصدی روی اپلیکیشن‌ها توسط اپل» منتشر کرد و توجیهات این شرکت برای کسب پورسانت بالا را زیر سوال برد. وی در قسمتی در نامه مدعی شده که هزینه اداره اپ استور در مقایسه با درآمدی که اپل از این فروشگاه کسب می‌کند، بسیار ناچیز است.

دورف در ادامه نامه به ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد اپل که در حساب‌های مختلف خوابیده اشاره می‌کند و می‌گوید دریافت پورسانت بالا به بهانه‌های مختلف از جمله تولید آیفون‌های بهتر صحت ندارد. وی اضافه می‌کند که شرکت‌ها به خاطر تعداد بسیار بالای کاربران اپ استور نمی‌توانند به راحتی از این فروشگاه چشم پوشی کرده و به سمت اندروید تغییر جهت دهند.

باید دید سخنان دورف که بیشتر بر محور ثروت هنگفت اپل و محبوبیت بی حد و حصر این شرکت هستند، تأثیری در تصمیم گیری دادگاه اتخادیه اروپا دارند یا خیر، چرا که «مارگارت وستاگر»، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا که تلگرام شکایتش را تسلیم وی کرده، برای تشکیل پرونده علیه اپل به اثبات اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی با سند و مدرک نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • porsesh
    porsesh | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    کافه بازار چی؟ اینم ۳۰ درصد می‌گیره

  • molavy
    molavy | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    شبیه خودرو ساز های ایرانی حرف میزنه
    در قسمتی در نامه مدعی شده که هزینه اداره اپ استور در مقایسه با درآمدی که اپل از این فروشگاه کسب می‌کند، بسیار ناچیز است.

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    وقتی قدرت داری حرفتم زور هست
    الان دیجی کالا شما فروشنده باش
    پونزده درصد پورسانت میگیره پول مالیاتشم تو باید بدی و پول جنسی هم که میدی بین پونزده روز تا دو ماه بهت میدن.
    الان جنس الکترونیکی شما توی دیجی بفروش بعد دو ماه پولتو میده.همینه.

    • mobin34
      mobin34 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

      اینی که میگی خب متاسفانه هست تو خیلی از جاها ولی خودمون باید ی حرکتی بزنیم تا اینجور شرکت ها سر جاشون بنشینن.

      این که منتظر باشیم حالا شرکتی به اسم تلگرام و تیک تاک و چه میدونم سروش ازش شکایت کنن کار مسخره ای هست تا وقتی خودمون از چنین شرکت هایی خرید و حمایت میکنیم یعنی میگیم تو رو به خدا بیا مارو بدبخت کن چون ما خودمون احمق هستیم !

      • Mr. Saxobeat
        Mr. Saxobeat | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

        نگاه دوست عزیز ما هم سایت داریم هم پیج توی اینستا.همه جوره داریم تبلیغات میکنیم برای بولد شدن سایتمون تا خریدامون از سایت بیشتر بشه.ولی خب مشخصه من تعداد فروش هایی که از طریق دیجی دارم خیلی خیلی بیشتر از سایت خودمون هست.شما نمی تونی همه کار ها رو با هم انجام بدی مجبورید که یسری کار ها رو واگذار کنید و خودتون توی حیطه تخصصتون کار کنید.
        الان مثلا دیجی شما باید یه عکاس صنعتی بیاری برای یه عکس دست کم بیست تومن تا صد تومن پول بدی تا بعد یه هفته تایید کنه و بتونی بفروشی.بعد اگر یکی بیاد همون جنس رو داشته باشه میتونه از پیج فروش تو استفاده کنه.اصلا این مهم نیست .من سوالم اینه برای چی جنس فروخته شده بعد دو ماه باید بیاد توی حساب من؟با این وضع تورم خدایی پول من دو ماه دیگه چه ارزشی داره.
        نقل پورسانت یک و نیم درصد از پونزده درصد پورسانت دیجی میشه مالیات که دیجی باید بده اونم از تو میگیره بعد خودمم باید مالیات بدم.پول بسته بندی و اینا هم که هست.من با هیچکدومش مشکلی ندارم فقط سوالم اینه روی چه حسابی بعد دو ماه باید پول بیاد توی حسابت؟البته حیطه تا حیطه فرث داره یسری ها هستن بعد پونزده روز میاد ولی من نه.
        حرکت من و شما فایده ای نداره مورچه چه جدلش با پوتین؟

    • Ali kh
      Ali kh | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

      دوست عزیز دیجی کالا علاوه بر قدرت برندینگ خودش داره هزینه تبلیغات هم میده... الان برا یه سری از کالا تا 10 درصد پورسانت بازاریابی به تبلیغ کننده ها میده

      • Mr. Saxobeat
        Mr. Saxobeat | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

        عزیز من من میگم نوش جونش پورسانت میگیره .نوش جونش یک و نیم درصد مالیاتشم من میدم .من میگم برای چی باید پول محصولی که فروش رفته بعد دو ماه بیاد توی حساب فروشنده؟کشوری که تورم بی داد می‌کنه دو ماه دیگه ارزش پولت از قیمت خرید خودت توی دبی هم کمتر میشه.

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

    به حوه قوی الهی این اپل یه جریمه سنگین بشه حالش جا بیاد.
    یه شرکت کلاهبردار که پایه مانیتور هم جدا میفروشه ?

مطالب پیشنهادی