ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری مرسدس بنز و رنو برای ساخت خودروهای الکتریکی آغاز شد

افزایش سطح همکاری با سایر خودروسازان، یکی از اهدافی است که دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) این روزها دنبال می‌کند. برای دستیابی به این هدف، کمپانی آلمانی اخیرا اعلام کرده در حال بررسی گسترش روابط ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲

افزایش سطح همکاری با سایر خودروسازان، یکی از اهدافی است که دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) این روزها دنبال می‌کند. برای دستیابی به این هدف، کمپانی آلمانی اخیرا اعلام کرده در حال بررسی گسترش روابط با شرکت رنو است.

دایملر و رنو ده سالی است که در زمینه ساخت موتور و پلتفرم همکاری‌هایی را با هم دارند. پیکاپ مرسدس بنز X کلاس را می‌توان ثمره مستقیم همکاری دو شرکت دانست. این پیکاپ بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا توسعه یافته؛ حتما می‌دانید که رنو و نیسان شرکای استراتژیک بوده و هر دو عضو یک ائتلاف بزرگ هستند.

به گفته الا کلنیوس (Ola Kallenius) مدیرعامل دایملر، زمینه همکاری این شرکت با رنو احتمالا به پیشرانه‌های الکتریکی و تکنولوژی‌های مربوطه نیز گسترش خواهد یافت. آنطور که آقای کلنیوس افزوده دایملر و رنو در رابطه با حوزه‌های مختلف همکاری مذاکراتی را با همدیگر داشته‌اند که حمل و نقل الکتریکی یکی از آنها است.

مدیرعامل دایملر طی سخنرانی خود در مجمع سالانه سهامداران گفته پروژه‌های جدید تا زمانی که برای هر دو طرف نفع داشته باشند، مورد استقبال خواهند بود. وی در این سخنرانی به سیتان تمام الکتریکی اشاره کرده و افزوده این خودرو می‌تواند یک مثال عینی درباره سودمند بودن همکاری دو طرف باشد.

دایملر

آقای کلنیوس اضافه کرده بر اساس پلتفرم مخصوص ون‌های کوچک، دو مدل تولید خواهند شد که عبارتند از سیتان و T کلاس. از این دو مدل اولی برای کاربردها و مشتریان تجاری تولید شده و دومی مشتریان خصوصی را نشانه خواهد گرفت. مدیرعامل دایملر تاکید کرده سیتان و T کلاس با همکاری گروه رنو نیسان میتسوبیشی توسعه می‌یابند.

با وجود آغاز همکاری‌های جدید، دایملر به همکاری با رنو در زمینه محصولات اسمارت را پایان داده است. همانطور که پیش‌تر به اطلاعتان رسانده‌ایم، محصولات برند اسمارت از این به بعد در چین و توسط شرکت مشترکی که با جیلی تاسیس گردیده، تولید خواهند شد. بد نیست بدانید نسخه الکتریکی از نسل کنونی دو مدل اسمارت ForFour و ForTwo از تکنولوژی مشترکی با رنو Twingo Z.E بهره می‌برند.

شایان ذکر است دایملر 3.1 درصد از سهام رنو و 3.3 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد. دو خودروساز فرانسوی و ژاپنی هم هر یک 1.54 درصد از سهام دایملر را تصاحب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی