ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحولات دستیار صوتی کورتانا ادامه دارد؛ قطع پشتیبانی از اندروید و iOS

مایکروسافت طی ماه‌های اخیر پروژه اعمال تحولاتی بنیادین در ساختار دستیار صوتی کورتانا را آغاز کرده و در ادامه همین مسیر رسما به کار اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS خاتمه می‌دهد. علاوه بر این پشتیبانی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت طی ماه‌های اخیر پروژه اعمال تحولاتی بنیادین در ساختار دستیار صوتی کورتانا را آغاز کرده و در ادامه همین مسیر رسما به کار اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS خاتمه می‌دهد. علاوه بر این پشتیبانی از تمام خدمات مبتنی بر گوگل پلی، اپ استور، اسپیکرهای هوشمند هارمن کاردن و هدفون‌های سرفیس از ابتدای سال ۲۰۲۱ قطع خواهد شد.

هنوز چند ماهی تا عملی شدن این پروژه فاصله داریم، اما در هر صورت اطلاعیه مایکروسافت ثابت می‌کند ردموندی‌ها قصد دارند کاری کنند کورتانا دیگر به عنوان رقیبی برای الکسا یا گوگل اسیستنت شناخته نشود، و در عوض روی دستیاری تخصصی و محصول محور کاربردی تمرکز کند. پیش از این کورتانای ویندوز ۱۰ هم دست خوش تغییراتی شده بود و حالا به صورت اپلیکیشنی مستقل با قابلیت‌هایی کمتر، ارائه شده است.

همانطور که گفته شد، کورتانا از این به بعد کاربردی‌تر خواهد شد، و به همین ترتیب قرار است به عنوان بخشی از اپلیکیشن آفیس ۳۶۵ به فعالیت خود ادامه دهد و نرم افزارهای Outook و Teams را هم دستیاری خواهد کرد. این کورتانای جدید دیگر قابلیت‌های عمده همیشگی مانند توانایی کنترل ابزار هوشمند خانگی و همراهی هدفون، اسپیکر و غیره را نخواهد داشت. اما به صورت کلی ویژگی‌هایی کاربردی‌تر از گذشته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مردم بتوانند کنترل اپلیکیشن‌ها را به شکلی هوشمندانه‌تر به عهده بگیرند.

ضمنا به خاطر حذف شدن دستیار صوتی کورتانا از سری اسپیکرهای هارمن کاردن، مایکروسافت گیفت کارتی ۵۰ دلاری به آنها اهدا خواهد کرد؛ به‌روزرسانی سالیانه بعدی این اسپیکرهای هوشمند که اوایل سال آینده میلادی از راه خواهد رسید، کورتانا را از فریمور حذف می‌کند. مالکان هدفون‌های سرفیس هم در همین زمینه گیفت کارت‌هایی ۲۵ دلاری به عنوان غرامت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی