ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل استارتاپ MobeeWave را خرید؛ آیفون به کارتخوان تبدیل می‌شود؟

اپل یک استارتاپ کانادایی با نام «Mobeewave» را تصاحب کرده که برای پرداخت‌های موبایلی تنها به تراشه NFC نیاز دارد و می‌تواند تغییرات زیادی در تراکنش‌های مالی با آیفون ایجاد کند. تراشه‌ NFC از زمان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپل یک استارتاپ کانادایی با نام «Mobeewave» را تصاحب کرده که برای پرداخت‌های موبایلی تنها به تراشه NFC نیاز دارد و می‌تواند تغییرات زیادی در تراکنش‌های مالی با آیفون ایجاد کند.

تراشه‌ NFC از زمان آیفون ۶ تا به امروز در گوشی‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حالی که کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی هزینه خریدهای خود در فروشگاه‌ها را پرداخت کنند، فناوری Mobeewave این امکان را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند که بدون هیچگونه سخت افزار اضافه‌ای مانند کارت خوان مبادلات مالی را انجام دهند. در حقیقت با فناوری این استارتاپ، می‌توان مبلغ را درون اپلیکیشن وارد کرد، کارت اعتباری را به پشت گوشی متصل کرد و تراکنش را انجام داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل برای تصاحب این استارتاپ ۱۰۰ میلیون دلار هزینه و کارکنان آن را نیز حفظ کرده است. اپل با انتشار بیانیه‌ای چنین خریدی را تایید کرده، البته به هدف خود از انجام این معامله یا برنامه‌ها اشاره‌ای نکرده است. سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری، سال گذشته برای یک برنامه فروش در کانادا با Mobeewave شریک شده بود و به نظر می‌رسد سامسونگ یکی از سرمایه‌گذاران این استارتاپ است.

اپل

اپل در سال‌های اخیر استارتاپ‌های زیادی را خریداری کرده که برای مثال می‌توان به اپلیکیشن محبوب تشخیص آب و هوای «دارک اسکای» اشاره کرد که چندین ماه پیش تصاحب آن صورت گرفت. با این خرید، نسخه اندرویدی این برنامه از فروشگاه پلی استور حذف شده و دیگر کاربران سیستم عامل گوگل به آن دسترسی ندارند، با این حال تبدیل به اپلیکیشن پیش فرض آب و هوا در iOS 14 شده است.

علاوه بر این استارتاپ، اپل در سال جاری میلادی شرکت پخش محتوای واقعیت مجازی «NextVR» را نیز خریداری کرد. احتمالا این کمپانی در مراسم معرفی گوشی‌های جدید خود یعنی سری آیفون ۱۲ به فناوری پرداخت موبایلی بیشتر اشاره خواهد کرد. اپل پس از انتشار گزارش‌های مختلف از چندین منبع، چند روز پیش رسما تایید کرد که گوشی‌های جدید خود را امسال چند هفته دیرتر وارد بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی