ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه تا دو ماه دیگر واکسیناسیون گسترده علیه کرونا را شروع می‌کند

روسیه می‌خواهد دو ماه دیگر عرضه عمومی واکسن کرونا را آغاز کند تا اولین کشوری باشد که به جنگ ویروسی با نزدیک به ۶۹۰ هزار قربانی در سراسر جهان می‌رود. شیوع ویروس کرونا به اقتصاد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

روسیه می‌خواهد دو ماه دیگر عرضه عمومی واکسن کرونا را آغاز کند تا اولین کشوری باشد که به جنگ ویروسی با نزدیک به ۶۹۰ هزار قربانی در سراسر جهان می‌رود.

شیوع ویروس کرونا به اقتصاد جهانی ضربه سنگینی وارد کرده و بسیاری از مردم همچنان در خانه‌های خود قرنطینه هستند. در این میان روسیه نیز با آسیب‌های شدیدی مواجه شده و تا به امروز نزدیک به ۸۴۵ هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند. چنین موضوعی افزایش تلاش‌های این کشور برای تولید واکسن را در پی داشته است.

هزینه‌های سنگینی که کرونا برای کشورهای مختلف به همراه داشته، باعث شده که مراحل توسعه واکسن آن کوتاه‌تر از همیشه شود و سال آینده اکثر واکسن‌های توسعه پیدا کرده برای آن در اختیار مردم قرار بگیرند. با این وجود به گزارش رویترز، روسیه می‌خواهد زودتر از سایر کشورها، واکسن این بیماری کشنده را نزدیک به دو ماه دیگر به صورت انبوه وارد بازار کند.

کرونا

وزیر بهداشت روسیه، «میخائیل موراشکو» اعلام کرده که مراحل آزمایش بالینی واکسن انستیتوی «گامالیا» در مسکو با موفقیت به پایان رسیده و هم اکنون مراحل ثبت خود را طی می‌کند. به گفته موراشکو، پزشکان و معلمان اولین افرادی خواهند بود که این واکسن را دریافت می‌کنند.

به گفته یکی از منابع، اولین واکسن احتمالی روسیه در ماه جاری میلادی از سوی مقامات تاییدیه دریافت خواهد کرد و پس از آن با سرعت در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد. گامالیا روی یک واکسن مبتنی بر آدنوویروس کار کرده است.

سرعت بالای روسیه در توسعه و همچنین تلاش برای عرضه زودهنگام آن، سوالات زیادی برای کشورهای غربی در پی داشته که از میان آن‌ها می‌توان به میزان امنیت واکسن کرونا این کشور اشاره کرد. باید تا دو ماه دیگر منتظر بمانیم و ببینیم واکسن روسیه تا چه اندازه امن است و آن را تبدیل به اولین کشور با قابلیت مصون‌سازی جامعه می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

    اگه تاریخ رو بخونین روسیه یا شوروی دو سه بار دنیا رو نجات داده.تنها کشوری که تونست جلوی کشورگشایی ناپلئون رو بگیره و همچنین جلوی هیتلر.اگه هیتلر شوروی رو فتح میکرد کلا اروپا زیر سلطش میرفت

    • آریا
      آریا | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

      خودش رو نجات داد نه دنیا رو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی