ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هندی‌ها دستگاهی برای پاکسازی کرونا با الکترون توسعه دادند؛ تایید کارایی در آمریکا

بخش تحقیقاتی شرکت هندی « Organisation De Scalene» موفق به توسعه دستگاهی با نام «SHYCOCAN» شده که می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند. این وسیله توانسته از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و اتحادیه اروپا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

بخش تحقیقاتی شرکت هندی « Organisation De Scalene» موفق به توسعه دستگاهی با نام «SHYCOCAN» شده که می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند. این وسیله توانسته از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و اتحادیه اروپا تاییدیه بگیرد.

این دستگاه هندی قادر به از بین بردن باکتری یا قارچ نیست، اما کووید-۱۹ را خنثی می‌کند. به گزارش Republic World، دکتر «راجا ویجی کومار»، رئیس هیئت مدیره De Scalene از تست موفقیت آمیز ایمنی و کارآمدی این دستگاه خبر داده و اعلام کرده که در آینده نزدیک به تولید می‌رسد و در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا نیز فروخته خواهد شد.

این دستگاه می‌تواند یک منطقه ۲۸۳ متر مربعی را پوشش دهد و انتظار می‌رود در مناطق مسکونی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته کومار، این دستگاه برای مهار ویروس‌های خانواده کرونا طراحی شده و در تست‌های آزمایشگاهی توانسته ۹۹.۹ درصد آن‌ها را خنثی کند:

«SHYCOCAN با پریز برق عادی ۱۱۰/۲۴۰ ولت و ۵۰/۶۰ هرتز کار می‌کند و با اتصال آن به پریز، می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه سیگنال‌های لازم را به وسیله فوتون به فرستنده‌های الکترون منتقل می‌کند و الکترون‌های پرقدرت با سرعت بالا تولید می‌شود که با پروتئین S خانواده ویروس کرونا ارتباط برقرار می‌کند و باعث کاهش سرایت و جلوگیری از انتقال آن از طریق هوا و سطوح می‌شود.»

کرونا

در این وسیله از هیچ گونه مواد شیمیایی یا مواد مصرفی دیگر استفاده نمی‌شود و ماده مضری نیز تولید نمی‌کند، بنابراین می‌توان بدون نگرانی از آن در تمام محیط‌ها استفاده کرد. بر اساس گزارش‌ها، ۹ کمپانی در هند خواهان تولید این دستگاه هستند و هم اکنون ۳ کمپانی مراحل دریافت مجوز را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر قیمت SHYCOCAN اعلام نشده، با این حال کومار به این موضوع اشاره کرده که قیمت آن بسیار پایینتر از هزینه یک روز درمان کرونا خواهد بود. باید منتظر ماند و دید ورود این دستگاه به بازار می‌تواند سرعت شیوع این بیماری در کشورهای مختلف به خصوص هند را کاهش دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا دمشون گرم همسایه جنوبی چین پسفطرت عجب چیزی ساخته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی