ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

غیرفعال شدن امکان اسکرین شات از چت های خصوصی در بروزرسانی جدید واتساپ

به نظر می رسد واتساپ قصد دارد در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن امکان اسکرین شات از صفحات چت خصوصی را غیرفعال کند. این ویژگی جدید به عنوان بخشی از مجموعه تغییرات امنیتی است که به ...

میلاد کریمی
نوشته شده توسط میلاد کریمی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۷

به نظر می رسد واتساپ قصد دارد در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن امکان اسکرین شات از صفحات چت خصوصی را غیرفعال کند.

این ویژگی جدید به عنوان بخشی از مجموعه تغییرات امنیتی است که به منظور ارتقاء حریم خصوصی افراد ، اجرا می شود. در این آپدیت به نظر نمی رسد فردی که از چت های شما اسکرین شات میگیرد بلاک شود، فقط از اشتراک گذاری آن با افراد دیگر جلوگیری می شود. این آپدیت نرم افزاری به عنوان بخشی از قابلیت تأیید اعتبار است که مدتهاست شایعه پیاده سازی آن در واتساپ وجود دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا اثر انگشت خود را به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر به واتساپ اضافه کنند تا کاربران دیگر نتوانند به تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا کرده و پیام های خصوصی را بخوانند یا ارسال کنند.

با فعال کردن این ویژگی امنیتی گزینه مسدود کردن اسکرین شات نیز فعال شده و کسی امکان اسکرین شات از صفحه چت خصوصی شما را ندارد. هنوز معلوم نیست چرا واتساپ تصمیم گرفته است با فعال کردن این گزینه، امکان اسکرین شات از صفحات چت نیز غیر فعال شود.

پیش از این نیز، در برخی اپلیکیشن ها این امکان وجود داشت، در صورتی که کسی بخواهد از اطلاعات خصوصی فرد اسکرین شات بگیرد به صاحب اکانت از طریق ارسال نوتیفیکیشن اطلاع دهد، برای مثال می توان این قابلیت را در حالت استوری اپلیکیشن اسنپ چت مشاهده کرد. همچنین برخی اپلیکیشن ها می توانند به طور کامل امکان اسکرین شات را غیر فعال کنند، برای مثال نتفلیکس امکان اسکرین شات را در حین پخش فیلم و سریال غیرفعال کرده است و به نظر می رسد که به زودی شاهد این ویژگی در واتساپ خواهیم بود.

این قابلیت در واتساپ فقط در برخی از نسخه های اولیه اپلیکیشن اندرویدی آن در اختیار کاربران قرار گرفته است. این روش به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که قبل از گنجاندن یک ویژگی جدید در آپدیت های نرم افزاری، آن را آزموده و در صورت مطلوب بودن نتیجه، آن را به نسخه نهایی اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی