ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای مشخصات مک بوک ۱۲ اینچی مبتنی بر ARM؛ کیبورد پروانه‌ای و ۲۰ ساعت شارژدهی

به نظر می‌رسد اپل به دنبال معرفی نسل جدید مک بوک ۱۲ اینچی است و این بار از پردازنده مبتنی بر ARM در آن استفاده خواهد کرد. اخیرا مشخصات این محصول افشا شده که ما ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۲

به نظر می‌رسد اپل به دنبال معرفی نسل جدید مک بوک ۱۲ اینچی است و این بار از پردازنده مبتنی بر ARM در آن استفاده خواهد کرد. اخیرا مشخصات این محصول افشا شده که ما را بیشتر با آن آشنا می‌کند.

در ماه‌های گذشته شایعات زیادی پیرامون نسل جدید مک بوک ۱۲ اینچی منتشر شده بود و در جدیدترین افشاگری، به استفاده از «اپل سیلیکون» در این محصول اشاره شده است. ظاهرا اپل برای این محصول خود تراشه A14X Bionic را در نظر می‌گیرد که قدرت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گفته حساب توییتری «Komiya»، این لپ تاپ به ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم مجهز می‌شود و در نسخه‌های مختلف مجهز به ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. یکی جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول جدید، شارژدهی ۱۵ تا ۲۰ ساعته آن است که یک پیشرفت بزرگ نسبت به شارژدهی ۸ تا ۱۰ ساعته مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود.

مک بوک ۱۲ اینچی

مک بوک ۱۲ اینچی مبتنی بر ARM به دوربین FaceTime HD مجهز می‌شود و نمایشگر رتینا دارد. اگر تا به اینجا به لپ تاپ آینده اپل امیدوار شده‌اید، باید به یکی از مشکلات آن اشاره کنیم. در حالی که مک بوک پرو ۱۶ اینچی و نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی به کیبورد جادویی مجهز شده‌اند و دیگر خبری از کیبورد پروانه‌ای در آن‌ها نیست، اپل برای لپ تاپ آینده خود نسل چهارم کیبورد پروانه‌ای را در نظر می‌گیرد.

این دستگاه دارای یک پورت USB-C خواهد بود، البته هنوز توانایی آن در پشتیبانی از فناوری تاندربولت ۳ مشخص نشده است. با توجه به این موضوع که چیپست A14X Bionic با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود، گرمای زیادی تولید نمی‌کند و احتمالا محصول آینده اپل بدون نیاز به فن به تولید می‌رسد.

در نهایت این حساب توییتری ادعا کرده که مک بوک ۱۲ اینچی مبتنی بر ARM با قیمت پایه ۷۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که البته برای تصاحب مدل‌های بالاتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در حال حاضر نمی‌توان کاملا به این مشخصات اعتماد کرد و باید منتظر افشاگری‌های آینده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی