ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تصفیه هوای کابین با تکنولوژی تهویه پیشرفته هیوندای

هیوندای اخیرا از یک سیستم تهویه مطبوع پیشرفته که توانایی افزایش کیفیت هوای کابین را دارد، رونمایی کرده است. سیستم نوین کره‌ای‌ها ابتدا در کره جنوبی و برای برخی از مدل‌های برگزیده هیوندای، کیا و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

هیوندای اخیرا از یک سیستم تهویه مطبوع پیشرفته که توانایی افزایش کیفیت هوای کابین را دارد، رونمایی کرده است. سیستم نوین کره‌ای‌ها ابتدا در کره جنوبی و برای برخی از مدل‌های برگزیده هیوندای، کیا و جنسیس عرضه خواهد شد و در گام بعدی به بازارهای بین‌المللی خواهد رسید.

سیستم تهویه مطبوع هیوندای از سه تکنولوژی مختلف سود می‌برد که عبارتند از After-Blow، Multi-Air Mode و Fine Dust Indicator. تکنولوژی After-Blow رسوبات موجود روی تبخیرکننده را خشک کرده و از رشد اجزای ریز در سیستم تهویه جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی زمانی که موتور خاموش است، فعال شده و انرژی خود را از باتری تامین می‌کند.

در حالت طبیعی رسوبات موجود روی تبخیرکننده در عرض 30 دقیقه خشک می‌شوند، اما تکنولوژی After-Blow این زمان را به 10 دقیقه کاهش داده و هر گونه رسوبات باقی‌مانده در مجاری هوا را از بین می‌برد. شاید بگویید با خاموش بودن موتور، تکنولوژی After-Blow ممکن است باعث خالی شدن باتری شود، اما این تکنولوژی به یک سنسور پایش باتری مجهز بوده و در صورت کاهش شارژ باتری به سطحی معین، عملکرد آن به طور خودکار متوقف خواهد شد.

تکنولوژی Multi-Air Mode دربرگیرنده دریچه‌های چندگانه و حفره‌های ریز است که هوای تازه از طریق آنها به داخل کابین هدایت می‌شود. این دریچه‌ها و حفره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا را به شکلی ملایم‌تر و بهینه‌تر در اختیار راننده و دیگر سرنشینان می‌گذارند.

سیستم تهویه پیشرفته هیوندای

سومین تکنولوژی سیستم تهویه مطبوع نوین هیوندای یعنی Fine Dust Indicator همانطور که از نامش پیداست، نقش اندازه‌گیری تعداد و میزان آلایندگی ذرات بسیار ریز موجود در داخل کابین را بر عهده دارد. اگر این فاکتورها از حد مشخصی فراتر بروند، حالت پاکسازی هوا فعال شده و هوای کابین را تمیز می‌کند.

برای پاکسازی هوا، این تکنولوژی به طور اتوماتیک سیستم تهویه را روشن نموده و سرعت دمیدن را بین 3 و 8 تنظیم می‌کند؛ همچنین حالت گردش هوا در داخل کابین فعال می‌شود تا رطوبت کابین کاهش یابد. در صورت نیاز هم به راننده اطلاع داده می‌شود تا فیلترهای سیستم تهویه یا سطوح آلوده صندلی‌ها یا زیرپایی‌ها را تعویض یا تمیز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی