ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس چین بیش از صد نفر را در ارتباط با شبکه کلاهبرداری پلاس توکن دستگیر کرد

پلیس چین ۱۰۹ نفر را در ارتباط با کلاهبرداری طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken) دستگیر کرد. بنابر گزارشات ۲۷ نفر از این افراد مغز متفکر کلاهبرداری بوده و ۸۲ نفر نیز نقش مهمی در کلاهبرداری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

پلیس چین ۱۰۹ نفر را در ارتباط با کلاهبرداری طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken) دستگیر کرد. بنابر گزارشات ۲۷ نفر از این افراد مغز متفکر کلاهبرداری بوده و ۸۲ نفر نیز نقش مهمی در کلاهبرداری داشته‌اند.

به گزارش بیت کوین، پلیس چین به دستور وزارت امنیت عمومی این کشور اعضای یکی از بزرگترین شبکه‌های کلاهبرداری هرمی ارز دیجیتال موسوم به «پلاس توکن» را شناسایی و دستگیر کرد. این شبکه از بیش از ۲ میلیون سرمایه گذار حدوداً ۵.۷ میلیارد دلار کلاهبرداری کرده است.

پلیس چین می‌گوید همه ۲۷ مغز متفکر و ۸۲ عضو کلیدی طرح کلاهبرداری پلاس توکن را دستگیر کرده است و می‌افزاید دستگیری آنها به فعالیت این شبکه سازمان دهی شده بین المللی در داخل و خارج از چین پایان داده است.

شرکت تحلیلگر بلاکچین Chainalysis شبکه پلاس توکن را اینگونه توضیح می‌دهد: «پلاس توکن که در چین واقع شده خود را کیف پول ارز دیجیتال معرفی کرد و به سرمایه گذاران وعده بازگشت سودهای کلان در ازای خرید توکن‌های PLUS با بیت کوین و اتریوم را داد.»

به گفته این شرکت ماه ژوئن شش نفر در ارتباط با این شبکه دستگیر شدند، اما پول‌های سرقتی همچنان در کیف پول‌ها در گردش بوده و از طریق معاملات خارج از صرافی (OTC) نقد می‌شدند؛ موضوعی که نشان می‌داد برخی از کلاهبرداران همچنان آزادانه در حال فعالیت هستند.

کلاهبرداران پلاس توکن به مرور زمان مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال سرقتی شامل بیت کوین و اتریوم را جابجا کرده و نگرانی‌هایی را در مورد نقد کردن آنها و تأثیر بر قیمت بیت کوین و اتریوم به وجود آوردند. برای نمونه این گروه ماه فوریه تقریبا ۱۲ هزار بیت کوین و ماه ژوئن ۷۸۹ هزار و ۵۳۴ اتریوم را منتقل کرد و ماه مارس نیز ۱۳ هزار بیت کوین را از طریق کوین میکسر (ابزاری برای دشوار کردن ردیابی تراکنش ها) جابجا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی