ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چه تخلفاتی موجب توقیف خودرو می‌شوند؟

تخلفات رانندگی جزئی جدانشدنی از رانندگی هستند و کمتر افرادی را می‌بینیم که همیشه دارای مبلغ جریمه صفر باشند. بر اساس قانون مامور راهنمایی و رانندگی می تواند گاهی اوقات به موجب انجام برخی از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

تخلفات رانندگی جزئی جدانشدنی از رانندگی هستند و کمتر افرادی را می‌بینیم که همیشه دارای مبلغ جریمه صفر باشند. بر اساس قانون مامور راهنمایی و رانندگی می تواند گاهی اوقات به موجب انجام برخی از تخلفات دستور توقیف خودرو را صادر کند.

متاسفانه فرهنگ رانندگی در کشور ما چندان مطلوب نبوده و انجام تخلفات رانندگی امری به شدت رایج است. تخلفاتی که با احتمال ایجاد خطرات جانی شدید همراه است. از این رو قانون‌گذار سعی نموده که با روش‌های مختلفی با این تخلفات برخورد کند. توقیف و انتقال وسیله نقلیه از مهم‌ترین این روش‌ها است.

توقیف خودرو

بر اساس قانون موارد توقیف خودرو به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و تصادفات منجر به جرح یا فوت، دستور مقام قضایی، نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، عدم پرداخت جریمه 10 میلیون ریالی خودرو در پایان مهلت یک ماهه پس از ابلاغ به مالک، ارتکاب همزمان دو تخلف و هر گونه حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا از جمله این موارد هستند.

همچنین تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر بر ساعت، سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، حرکت به‌ طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه، استفاده از خودرو فاقد پلاک یا پلاک غیرمجاز، مستی یا استفاده از مواد مخدر و روانگردان، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد مدارک و رانندگی بدون داشتن گواهینامه رانندگی هم از جمله مواردی هستند که منجر به توقیف خودرو می‌شوند.

بر اساس قانون اگر راننده خودرویی هر کدام از اقدامات نامبرده را انجام دهد، خودروی او به دست ماموران نیروی انتظامی توقیف می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    جریمه یک میلیونی فعلا حذف شده

  • saeed_u
    saeed_u | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    نیاز به تخلف نیست پلیس از قیافت خوشش نیاد رفتی پارکینگ

  • best
    best | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا برای دیجیاتو متأسفم که نظر ها رو فیلتر میکنه و نمیزاره هر کسی نظرش رو بده هر بار چیزی نوشتم نوشت توهین امیز است یهو بگین نظر ندین و این بخش رو از اپ بردارین شایدم مواجب بگیر همین ها هستین انتظاری ازتون نمیشه داشت

مطالب پیشنهادی