ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ۱۹.۳ میلیارد دلاری اپ استور و گوگل پلی از بازی‌ها؛ رشد ۲۷ درصدی به لطف کرونا

محبوبیت بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمار، درآمد این بخش با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۹.۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رسیده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

محبوبیت بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمار، درآمد این بخش با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۹.۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رسیده است.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم خانه نشین شدند و همین موضوع استفاده بیشتر از گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها را در پی داشت. در این بازه زمانی مردم هزینه زیادی برای بازی‌های موبایل پرداخت کرده‌اند که طبق گزارش Sensor Tower، درآمد این بخش نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۰ افزایش ۱۰.۳ درصدی داشته است.

در سه ماهه اول ۲۰۲۰ گیمرها ۱۶ درصد پول بیشتری نسبت به سال گذشته میلادی برای بازی‌ها پرداخت کرده بودند و درآمد بازی‌های موبایل به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین افزایش درآمد در نیمه اول سال جاری میلادی مربوط به ماه مه می‌شود. در این ماه گیمرها ۶.۶ میلیارد دلار برای بازی‌ها هزینه پرداخت کردند که از افزایش ۲۱.۵ درصدی نسبت به ماه مه ۲۰۱۹ خبر می‌دهد. در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ میزان درآمد اپ استور و گوگل پلی به ترتیب به ۱۱.۶ و ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بازی‌های موبایل

میزان دانلود بازی‌های جدید در سه ماهه اول امسال با رشد ۲۰.۷ درصدی نسبت به سه ماهه قبلی و افزایش ۳۸ درصدی در مقایسه با بازه مشابه در سال گذشته میلادی، به ۱۳.۴ میلیارد بار رسید. این رشد در سه ماهه دوم ادامه داشت و به بیش از ۱۵ میلیارد بار رسید که نشان از رشد ۱۲.۷ درصدی نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۰ دارد. بیشترین میزان دانلود در نیمه اول سال مربوط به ماه آوریل با ۵.۵ میلیارد دانلود می‌شود.

بیشترین دانلود بازی‌ها در این بازه زمانی به ترتیب در کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا و برزیل بوده و هند با رشد دو برابری نسبت به سه ماهه اول روبه‌رو شده است. در چین به علت برداشته شدن قرنطینه، میزان دانلود بازی‌ها کاهش پیدا کرده و از ۷۴۳ میلیون دانلود در سه ماهه اول به ۴۷۷ میلیون در سه ماهه دوم رسیده است.

در بخش درآمد، گیمرها در ایالات متحده آمریکا در نیمه اول سال ۱۰ میلیارد دلار برای بازی‌ها هزینه پرداخت کرده‌اند که سهم سه ماهه دوم، ۵.۶ میلیارد دلار است. در مقام دوم کشور ژاپن با مبلغ ۸ میلیارد دلار قرار گرفته و در رتبه سوم، چین با ۶.۷ میلیارد دلار به چشم می‌خورد که البته تنها مربوط به اپ استور می‌شود.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، پابجی محبوب‌ترین بازی در جهان بوده و نزدیک به ۶۲۱ میلیون دلار درآمد داشته که البته نسبت به سه ماهه اول سال کاهشی ۸ درصدی را تجربه کرده است. در مقام‌های دوم و سوم بازی‌های «Honor of Kings» و «Monster Strike»‌ قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی