ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پهپاد Ehang با بمب و کف به جنگ شعله‌های آتش می‌رود [تماشا کنید]

کمپانی چینی اهانگ (Ehang) که در زمینه تولید پهپادهای بزرگ و جابجایی بار و مسافر توسط آنها فعالیت دارد، حالا موفق شده نسل جدیدی از پهپادهایش را به مرحله‌ای از چابکی و تطبیق‌پذیری برساند که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

کمپانی چینی اهانگ (Ehang) که در زمینه تولید پهپادهای بزرگ و جابجایی بار و مسافر توسط آنها فعالیت دارد، حالا موفق شده نسل جدیدی از پهپادهایش را به مرحله‌ای از چابکی و تطبیق‌پذیری برساند که از آن بتوان در زمینه فعالیت‌های امدادی و آتش‌نشانی استفاده کرد.

چند ماه پیش اهانگ تاییدیه استفاده از پهپادهای حمل مسافر و بار سنگین را از وزارت هوانوردی چین دریافت کرد، و حالا مدل Ehang 216F را در جهت امدادرسانی معرفی کرده است. این پهپاد می‌تواند ۱۵۰ لیتر کف و شش بمب آتش نشانی را در هر سفر به شعاع پنج کیلومتر از ایستگاه اولیه را حمل کند.

پهپاد 216F به محض قرار گرفتن در موقعیت مورد نیاز، با استفاده از دوربین‌های جای‌گذاری شده و زوم کافی محل آتش را شناسایی کرده و آماده به کار می‌شود. سپس در صورت وجود مانع با استفاده از سیستم لیزری شیشه محل مورد نظر را شکسته و بمب‌های حاوی مواد خاموش‌کننده را به سمت هدف پرتاب می‌کند و سپس شعله‌های آتش را با استفاده از کف خاموش می‌کند.

در سطح کشور چین تعداد بی‌شماری ساختمان بلندبالا وجود دارد، و طبق آمار ثبت شده در سال ۲۰۱۹، حدود ۷ هزار مورد از ۲۳۳ هزار حادثه آتش سوزی رخ داده در این سرزمین، در طبقات بالای آسمان‌خراش‌هایی بوده که به سادگی نمی‌توان با آنها مقابله کرد.

اما پهپاد اهانگ می‌تواند حداکثر تا ارتفاع ۶۰۰ متر بالا رفته و از پس آتش سوزی در تمام نقاط مرتفع نیز بر بیاید. سازندگان مدعی هستند با تکنولوژی‌های به کار رفته در این پهپاد جدید سرعت امدادرسانی و حضور دستگاه آتش نشانی چینی در محل بروز حادثه به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است.

اگرچه جزئیات سخت افزاری این پهپاد هنوز اعلام نشده، گفته می‌شود این دستگاه آتش نشان می‌‌تواند تا سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و برای ۲۱ دقیقه به صورت مداوم در حال پرواز باشد. سازندگان کمپانی اهانگ در این رابطه توضیح می‌دهند: «مفتخریم که پهپاد هوشمند اهانگ 216F را به عنوان نیروی آتش نشانی که می‌تواند چالش‌های مبارزه با حریق در ارتفاعات را حل کند معرفی نماییم. این پهپاد گامی دیگر در زمینه حل نیازهای مدیریت شهری هوشمند خواهد بود. پتانسیل پلتفرم تکنولوژیک ما بدون مرز است و در آینده بسترها و پتانسیل‌های موجود را بیش از گذشته بررسی خواهیم کرد تا به شهرهای هوشمند نیرو ببخشیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ehsan
    ehsan | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    ما یک دانه از اینا هم نداریم ?

مطالب پیشنهادی