ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

دولت چین آمریکا را به زورگویی آشکار برای فروش تیک ‌تاک متهم کرد

بحث‌ها پیرامون تیک تاک تمامی ندارند و دونالد ترامپ می‌خواهد بایت دنس را به فروش این پلتفرم اشتراک ویدیو به یک کمپانی آمریکایی مجبور کند، اقدامی که چین آن را قلدری می‌داند. جنگ اقتصادی و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

بحث‌ها پیرامون تیک تاک تمامی ندارند و دونالد ترامپ می‌خواهد بایت دنس را به فروش این پلتفرم اشتراک ویدیو به یک کمپانی آمریکایی مجبور کند، اقدامی که چین آن را قلدری می‌داند.

جنگ اقتصادی و تنش‌ها میان دو قدرت بزرگ جهان همچنان ادامه دارد و اخیرا دولت پکن نسبت به فرصت ۶ هفته‌ای دونالد ترامپ به تیک تاک از خود واکنش نشان داده است. دونالد ترامپ اعلام کرده که این پلتفرم باید تا ۲۵ شهریور به یک کمپانی آمریکایی مانند مایکروسافت فروخته شود و یا اینکه تحریم می‌شود، البته رئیس جمهور آمریکا به دنبال سهمی از این معامله است و می‌خواهد وزارت وزارت خزانه‌داری سهمی در آن داشته باشد.

به گزارش Tech Xplore، سخنگوی وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» چنین رفتاری را برخلاف اصول بازار و سازمان تجارت جهانی (WTO) مبنی بر شفافیت و عدم تبعیض دانسته و آن را یک زورگویی آشکار توصیف کرده است. این اپلیکیشن به علت نگرانی‌های امنیت ملی تحت بررسی رسمی دولت آمریکا قرار دارد، چرا که اطلاعات زیادی از کاربران جمع آوری می‌کند و در از نظر قانونی موظف است در صورت درخواست چین، آن‌ها را در اختیار دولت پکن قرار دهد.

تیک تاک

مایکروسافت و بایت دنس در حال مذاکره هستند و ترامپ برای آن‌ها مهلت درنظر گرفته، اقدامی که کم ‌سابقه است. رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تیک تاک توسط یک کمپانی آمریکایی خریداری شود تا دیگر از نظر امنیتی مشکلی برای کاربران این کشور ایجاد نشود، اما پکن چنین اقدامی را سوءاستفاده سیاسی می‌داند.

وانگ ونبین اعلام کرده دولت واشنگتن بدون ارائه هیچگونه مدارکی، با سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی شرکت‌های غیر آمریکایی را سرکوب می‌کند. ونبین همچنین به این موضوع اشاره کرده که کمپانی‌های چینی با رعایت قوانین بین‌المللی و ایالات متحده آمریکا در حال فعالیت هستند.

در حال حاضر تیک تاک در سطح جهان ۱ میلیارد کاربر دارد و بایت دنس نمی‌خواهد این پلتفرم آسیب ببیند، به همین علت انتظار می‌رود تا تاریخ اعلام شده از سوی ترامپ، یک شرکت آمریکایی بخشی از آن را خریداری کند. موسس بایت دنس، «ژانگ ییمینگ» با افزایش انتقادها درباره فروش تیک تاک به مایکروسافت، در نامه‌ای به کارکنان چینی این کمپانی اعلام کرده که هدف اصلی دولت ایالات آمریکا فروش تیک تاک نبوده، بلکه به دنبال ممنوعیت استفاده از این برنامه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    ترامپ بچه پررو

    فردا برا آپارت خواب نبینه

    • noisymind
      noisymind | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

      خوبی؟ آپارات در حد و اندازه باد یوتوب هم نیست که کسی بخواد ازش احساس خطر کنه!

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    بزودی به زورگویی آمریکا پایان داده میشه ، از این به بعد اتحاد کشورها بدون زورگویی باعث پیشرفت انسان ها میشه ولاغیر

  • مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    خود آمریکاییا میگن حکومت آمریکا دست قول های فناوری هست ، گرونی و بی امنیتی بیداد میکنه ، + هزاران مشکل دیگه ، ولی نمیدونم چرا خودمون قبول نمیکنیم آمریکا بهشت نیست !

    • فراز
      فراز | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

      گرونی و بی امنیتی بیداد میکنه؟!!! گرونی بیداد میکنه؟!!! میدونم ماموری و معذور ولی به چه قیمتی؟!!! چی میگیری که ارزش خیانت به وطن رو داره؟!! چه چیزی می‌تونه اینقدر باارزش باشه که بخاطرش به میهن و هم میهن خودت خیانت کنی؟!!! پول؟ ? خیلی قابل ترحمی

  • molavy
    molavy | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    آمریکا اگر تلگرام و یوتیوب رو هم فیلتر کنه میشه جمهوری اسلامی آمریکا

مطالب پیشنهادی