ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت ۱.۴ میلیارد دلاری شرکت چینی علیه اپل به اتهام نقض پتنت در سیری

شرکت هوش مصنوعی چینی «Shanghai Zhizhen» که با نام «Xiao-i» نیز شناخته می‌شود، از اپل به علت نقض پتنت در سیری شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت ۱.۴۳ میلیارد دلاری شده است. این کمپانی چینی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

شرکت هوش مصنوعی چینی «Shanghai Zhizhen» که با نام «Xiao-i» نیز شناخته می‌شود، از اپل به علت نقض پتنت در سیری شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت ۱.۴۳ میلیارد دلاری شده است.

این کمپانی چینی به علت خسارت‌هایی که اپل به آن وارد کرده، درخواست چنین مبلغ بالایی را کرده و به گزارش رویترز، خواستار توقف تولید، استفاده، فروش و صادرات محصولاتی شده که پتنت این شرکت را نقض می‌کنند.

در دادخواست این کمپانی چینی که در یک دادگاه محلی در این کشور ثبت شده، به این موضوع اشاره شده که فناوری تشخیص صدا و دستیار صوتی سیری اپل یکی از پتنت‌های آن را نقض کرد. به گفته این شرکت، این پتنت در سال ۲۰۰۴ ثبت شده و در سال ۲۰۰۹ مورد تایید قرار گرفته است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که دستیار صوتی آن حاوی ویژگی‌های موجود در پتنت Xiao-i که مربوط به بازی‌های و پیام‌های فوری می‌شود، نیست. سخنگوی این غول فناوری گفته که این پرونده از ۸ سال پیش در جریان است و از اینکه Xiao-i شکایت جدیدی را علیه آن تنظیم کرده، ناامید شده و افراد مستقل که مورد تایید دیوان عالی چین قرار دارند نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اپل پتنت این کمپانی را نقض نکرده است.

این اولین باری نیست که این دو شرکت در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. Xiao-i برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ از غول فناوری آمریکایی شکایت کرد اما اپل درخواستی برای عدم اعتبار پتنت ارائه کرد. بحث‎‌ها درباره معتبر بودن پتنت در طی ۸ سال گذشته ادامه داشت تا اینکه ماه گذشته دیوان عالی چین به نفع Xiao-i حکم داد و تصمیم قبلی که توسط دیوان عالی پکن گرفته شده بود را تغییر داد.

تصمیم اخیر دیوان عالی چین باعث شده که Xiao-i دوباره از اپل شکایت کند. این کمپانی چینی در زمینه پردازش زبان‌های طبیعی تخصص دارد و شکایت خود را تقدیم دادگاه عالی شانگهای کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    هر دو دزدن، فقط زندانی نمی‌ن، هی این از اون شکایت میکنه اون از این

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    شرکتهایی مثل اپل و ...... برای سود آوریشون دست به هر کاری میزنن مخصوصا انحصار طلبیشون که حد و حصر نداره ، از وقتی چین در بخش های مختلف مخصوصا فناوری و هوش مصنوعی از بقیه جلو افتاده بقیه کشورها مثل آمریکا یا تحریمش میکنن یا زیرکانه از فناوریهاشون استفاده میکنن و به نام خودشون ثبت میکنن

مطالب پیشنهادی