ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مغز متفکر هک توییتر قبلا به جرم سرقت صدها هزار دلار بیت‌کوین دستگیر شده بود

«گراهام ایوان کلارک»، هکر ۱۷ ساله‌ای که گفته می‌شود «مغز متفکر» هک گسترده توییتر بوده، سال گذشته میلادی به جرم سرقت بیت کوین به ارزش صدها هزار دلار دستگیر شده بوده است. بر اساس گزارش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

«گراهام ایوان کلارک»، هکر ۱۷ ساله‌ای که گفته می‌شود «مغز متفکر» هک گسترده توییتر بوده، سال گذشته میلادی به جرم سرقت بیت کوین به ارزش صدها هزار دلار دستگیر شده بوده است.

بر اساس گزارش مفصلی که در نیویورک تایمز منتشر شده، هکرها سال ۲۰۱۹ گوشی «گرگ بنت» (Greg Bennet) سرمایه گذار حوزه فناوری ساکن شهر سیاتل را از راه دور هک کردند و ۱۶۴ بیت کوین به ارزش ۸۵۶ هزار دلار (حدوداً ۱.۸ میلیون دلار با نرخ روز) را سرقت کنند. این سرمایه گذار نامه اخاذی را طرف فردی با نام مستعار «Scrim» دریافت کرده که یکی از اسامی مستعار کلارک است.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز نوشته شده که سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا ماه آوریل سال جاری میلادی ۱۰۰ بیت کوین را از کلارک ضبط کرده است. چند هفته بعد آقای بنت نامه‌ای از طرف این سرویس دریافت کرد که در آن به بازگردانی ۱۰۰ بیت کوین به او اشاره شده بود. یکی از مأمورین سرویس مخفی ایالات متحده به بنت گفته است که سارق بیت کوین‌های او به دلیل سن بسیار کم دستگیر نشده است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش می‌نویسد که کلارک کمتر از دو هفته پس از به دام افتادن توسط سرویس مخفی ایالات متحده و از دست دادن ۱۰۰ بیت کوین، عملیات هک کردن توییتر را شروع کرده است.

به گفته این خبرگزاری اقدامات مجرمانه کلارک از کلاهبرداری‌های خرد از گیمرهای بازی‌های «Minecraft» و «فورتنایت» شروع شد و با سرقت ارز دیجیتال و فعالیت در فروم‌های هک ادامه پیدا کرد. او از راه کلاهبرداری آنقدر ثروتمند شده بود که پلیس آمریکا او را در آپارتمان شخصی‌اش در شهر «تامپا» ایالت فلوریدا دستگیر کرد. در آپارتمان او سیستم گیمینگ حرفه‌ای کشف شد و همسایه‌ها رفت و آمد او با BMW گرانقیمت را گزارش کرده بودند.

کلارک حالا در زندان شهر تامپا به سر برده و به زودی به شکل مجازی در دادگاه حاضر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    هی بابا خفن ?

مطالب پیشنهادی