ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش داروی جدید برای مقاوم سازی بدن در برابر کرونا بدون نیاز به واکسن

یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد که مرحله پایانی کارآزمایی بالینی یکی از داروهای مبتنی بر آنتی بادی خود را آغاز کرده تا از اثربخشی آن در جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ در خانه‌های سالمندان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد که مرحله پایانی کارآزمایی بالینی یکی از داروهای مبتنی بر آنتی بادی خود را آغاز کرده تا از اثربخشی آن در جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ در خانه‌های سالمندان مطلع شود.

شرکت داروسازی Eli Lilly and Company روز دوشنبه اعلام کرد که داروی کووید-۱۹ مبتنی بر آنتی بادی خود را در یکی از خانه‌های سالمندان ایالت ایلینوی آزمایش می‌کند. این دارو که LY-CoV555 نام دارد، در همکاری با شرکت داروسازی کانادایی AbCellera در حال توسعه بوده و در این آزمایش اثربخشی آن در پیشگیری از ابتلا به کرونا بررسی خواهد شد.

فاز سوم کارآزمایی بالینی این دارو با حضور ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل یا ساکنین مراکزی که اخیراً شیوع ویروس کرونا در آنها گزارش شده انجام خواهد شد. شرکت Lilly در حال توسعه داروهای مبتنی بر پادتن دیگری نیز است، اما توسعه LY-CoV555 را در اولولیت قرار داده و امیدوار است بیش از ۱۰۰ هزار دوز از آن را تا پایان سال جاری میلادی تولید کند.

شرکت یاد شده تأکید کرد که جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان یکی از اولویت‌های آنهاست. افراد سالخورده آسیب پذیری بیشتری در برابر ویروس کرونا دارند که تاکنون جان بیش از ۶۹۰ هزار فرد نفر را در سراسر دنیا گرفته است.

LY-CoV555 به گروهی از داروها موسوم به «پادتن‌های مونوکلونال» تعلق دارد که به طور گسترده در صنعت زیست‌فناوری استفاده می‌شوند. شرکت‌های داروسازی دیگر نیز با استفاده از پادتن‌های این گروه در حال توسعه دارو برای کووید-۱۹ هستند.

شرکت Lilly می‌گوید اگر آزمایش داروی LY-CoV555 موفقیت آمیز باشد، حدود یک میلیون دوز از آن را تا پایان سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saud.saheli
    saud.saheli | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    حتی در صورت موفقیت این دارو، حجم دوز تولیدی تا پایان سال میلادی شاید برای بیماران تنها یکی از ایالت‌های آمریکا کفایت کنه
    حالا حالاها در این شرایط هستیم

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

    جلوی انتخاب طبیعی رو میگیریم و معلوم نیست کی و چجوری چوبشو میخوریم.

مطالب پیشنهادی