ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از آی مک ۲۷ اینچی جدید رونمایی کرد؛ حافظه SSD و نمایشگر با پوشش نانو

اپل از مدل جدید آی مک ۲۷ اینچی با تغییرات متعدد رونمایی کرد. بزرگترین تغییر مجهز شدن این مدل به پردازنده نسل دهم اینتل Comet Lake است. علاوه بر این حافظه SSD حالا به حافظه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

اپل از مدل جدید آی مک ۲۷ اینچی با تغییرات متعدد رونمایی کرد. بزرگترین تغییر مجهز شدن این مدل به پردازنده نسل دهم اینتل Comet Lake است. علاوه بر این حافظه SSD حالا به حافظه استاندارد در خانواده آی مک تبدیل شده و رزولوشن وب کم نیز به 1080p ارتقا یافته است.

آی مک ۲۷ اینچی جدید با شروع قیمت ۱۷۹۹ دلار از هم اکنون از سایت اپل قابل سفارش است و به گفته اپل از این هفته به آدرس خریداران ارسال می‌شود. مدل ۲۱.۵ اینچی نیز که حالا به حافظه SSD مجهز شده، با شروع قیمت ۱۰۹۹ دلار از هفته آینده به آدرس خریداران ارسال خواهد شد. اپل آی مک پرو را نیز دستخوش تغییرات کوچک کرده و این مدل را با پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل با شروع قیمت ۴۹۹۹ دلار از هفته آینده روانه بازار می‌کند.

اپل آنطور که شایعه شده بود ظاهر آی مک را تغییر نداده است. آی مک‌های ۲۰۲۰ کاملاً شبیه نسل قبل هستند و حاشیه زیاد نمایشگر و چانه فلزی بزرگ همچنان دست نخورده باقی مانده‌ است.

رزولوشن وب کم در مدل جدید به 1080p ارتقا پیدا کرده که به گفته اپل به لطف تراشه T2 قابلیت‌های جدیدی همچون Tone Mapping، کنترل نوردهی و تشخیص چهره به آن اضافه شده است. اپل می‌گوید قابلیت‌های جدید وب کم با تمام برنامه‌های ویدیوکنفرانس سازگار است. البته قابلیت تشخیص چهره فقط در تماس‌های تصویری کارایی دارد و نمی‌توان از آن برای قفل گشایی استفاده کرد.

آی مک ۲۷ اینچی جدید حالا به لطف بهره مندی از تراشه T2 ار قابلیت‌های جدیدی همچون پشتیبانی از Hey Siri و True Tone و کنترل صوتی جدید برای بهبود صدا در ولوم‌های پایین پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین به سه میکروفن با «کیفیت استودیویی» مجهز شده است.

امکان سفارش آی مک ۲۷ اینچی جدید با نمایشگر رتینا با پوشش Nano-Texture وجود دارد که ۵۰۰ دلار به هزینه نهایی اضافه می‌کند. به گفته اپل این نمایشگر شبیه مانیتور Pro Display XDR بوده و پوشش آن انعکاس نور و خیرگی (Glare) را در مقیاس نانومتر کاهش می‌دهد.

آی مک ۲۷ اینچی مدل ۲۰۲۰ با جدیدترین پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای نسل دهم اینتل قابل سفارش است. برای کاربرانی که به دنبال قدرت پردازشی بیشتر هستند، پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i9 با سرعت کلاک ۵ گیگاهرتز نیز موجود است. این محصول با کارت گرافیک Radeon 5300، 5500XT یا 5700XT با ۱۶ گیگابایت حافظه VRAM قابل سفارش بوده و حداکثر به ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4 مجهز می‌شود.

حالا مدل پایه آی مک‌های جدید به ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD مجهز شده و امکان سفارش حافظه ۱ ترابایتی Fusion Drive بدون هزینه اضافه وجود دارد. البته خریدار می‌تواند با پرداخت پول بیشتر آنها را به حداکثر ۸ ترابایت حافظه SSD مجهز کند. اپل می‌گوید حافظه‌های SSD از حداکثر سرعت خواندن و نوشتن ۳.۴ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

آی مک‌های جدید با درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی قابل سفارش بوده و کارتخوان SD از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی