ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ با نسخه الترا

سامسونگ در رویداد آنپکد از خانواده گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد. این بار کره‌ای‌ها گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا را معرفی کردند که هر کدام در مدل‌هایی با پشتیبانی از شبکه ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۴

سامسونگ در رویداد آنپکد از خانواده گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد. این بار کره‌ای‌ها گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا را معرفی کردند که هر کدام در مدل‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G هم عرضه می‌شوند. اما تفاوت‌های دو مدل نوت ۲۰ و الترا فراتر از اندازه این دو گوشی است.

نمایشگر دو گوشی از نظر اندازه تفاوت اندکی با هم دارند اما رزولوشن مدل الترا بالاتر است و به همین دلیل تراکم ۴۹۶ پیکسل در هر اینچ دارد؛ در حالی که این عدد در گوشی کوچکتر به ۳۹۳ می‌رسد.

اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها به دوربین اصلی مربوط است. گلکسی نوت ۲۰ الترا دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱.۳۳ اینچی دارد؛ اما نوت ۲۰ به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد کوچکتر ۱/۱.۷۶ اینچ مجهز شده است. دوربین تله‌فوتو مدل الترا هم امکان زوم اپتیکال ۵ برابری و نیز زوم دیجیتال تا ۵۰ برابر را فراهم می‌کند اما میزان زوم گلکسی نوت ۲۰ به ۳ برابر هیبریدی اپتیکال و ۳۰ برابر دیجیتال محدود است. از نظر دوربین فوق عریض و نیز دوربین سلفی اما هر دو مدل شبیه به هم هستند.

تفاوت مهم دیگر دو گوشی در ترکیب‌های رم و حافظه داخلی است. مدل الترا همچنین از کارت حافظه میکرو‌ اس‌دی پشتیبانی می‌کند در حالی که در گلکسی نوت ۲۰ باید به حافظه داخلی قناعت کنید. البته رم ۸ گیگابایت و حداقل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت گلکسی نوت ۲۰ هم برای بیشتر کاربران کافی خواهد بود. علاوه بر این‌ها تفاوت وزن دو گوشی را هم نباید فراموش کرد. گلکسی نوت ۲۰ بسته به مدل، ۱۹۲ یا ۱۹۴ گرم وزن دارد اما مدل الترا با ۲۰۸ گرم، احتمالا در دست بیش از حد سنگین احساس خواهد شد. میزان باتری دو گوشی هم تنها ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت با هم تفاوت دارد.

مشخصات مهم دیگر این دو از جمله قابلیت‌های قلم اس‌‌پن،‌ چیپست و پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم کم و بیش شبیه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    سخت افزار نرم افزار ظاهر خیلی خوبع
    ولی قیمت بالا هست
    تنها نکته منفی میشه بر آمدگی دوربین هستش

مطالب پیشنهادی