ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ با نسل قبلی

سامسونگ در آخرین رویداد آنپکد، گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ را معرفی کرد که برخی از قابلیت‌های پیشرفته سری گلکسی اس ۲۰ در کنار برخی از ویژگی‌های نسلی قبلی یعنی سری گلکسی نوت ۱۰ را ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۵

سامسونگ در آخرین رویداد آنپکد، گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ را معرفی کرد که برخی از قابلیت‌های پیشرفته سری گلکسی اس ۲۰ در کنار برخی از ویژگی‌های نسلی قبلی یعنی سری گلکسی نوت ۱۰ را به ارث برده است. در این مطلب به تفاوت‌های دو نسل گلکسی نوت روی کاغذ نگاهی می‌اندازیم.

سامسونگ در سال گذشته از دو مدل پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ رونمایی کرد؛ گلکسی نوت ۱۰ با نمایشگر ۶.۳ اینچی و ابعاد جمع و جورتر، در کنار گلکسی نوت ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۸ اینچی. امسال اما نام گذاری کره‌ای‌ها تغییر کرده و شاهد دو مدل گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا هستیم. در واقع نوت ۲۰ جایگزین نوت ۱۰ شده اما از نظر ابعاد دیگر به خوش دستی قدیم نیست و بزرگ‌تر شده است. نوت ۲۰ الترا هم جای نوت ۱۰ پلاس را گرفته و از نظر ابعاد تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد.

در نگاه اول، ظاهر جلویی سری نوت ۲۰ تغییر چندانی نداشته اما قلب سری جدید تفاوت‌هایی داشته است. این بار سامسونگ چیپست قدرتمندتری را برای پرچمدار خود در نظر گرفته و اگزینوس ۹۹۰ یا اسنپدراگون +865 جای چیپ قبلی را گرفته‌اند.

تفاوت دیگر دو سری در ظرفیت رم و حافظه داخلی است. علاوه بر این سامسونگ در سال قبل تنها نوت ۱۰ پلاس را با شارژ سریع ۴۵ واتی همراه کرده بود و گلکسی نوت ۱۰ تنها از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کرد اما این بار هر دو مدل نوت ۲۰ از شارژ سریع با توان ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

از تغییرات مهم سری گلکسی نوت ۲۰، مجموعه دوربین اصلی است که برخی از قابلیت‌های سری گلکسی اس ۲۰ را به ارث برده است. این بار هم شاهد زوم سوپر رزولوشن تا ۵۰ برابر در مدل الترا و تا ۳۰ برابر در نوت ۲۰ هستیم. از دیگر قابلیت‌های جدید، پشتیبانی نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ الترا از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. در جدول زیر مقایسه‌ای بین سری گلکسی نوت ۲۰ با گلکسی نوت ۱۰ را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی