ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی واچ ۳ رسما رونمایی شد؛ بازگشت زه چرخشی

در ادامه مراسم آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ، همانطور که انتظار می‌رفت نسل سوم ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ رونمایی شد. گجت پوشیدنی جدیدی که ظاهری ظریف‌تر و خوش‌ساخت‌تر از نسل‌های قبلی داشته و علاوه بر تمام ویژگی‌های ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

در ادامه مراسم آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ، همانطور که انتظار می‌رفت نسل سوم ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ رونمایی شد. گجت پوشیدنی جدیدی که ظاهری ظریف‌تر و خوش‌ساخت‌تر از نسل‌های قبلی داشته و علاوه بر تمام ویژگی‌های شناخته شده، قابلیت‌هایی تازه را ارائه می‌کند. ضمن اینکه زه چرخشی محبوب هواداران هم برگشته.

همان گونه که در شایعات پیشین نیز دیده شده بود، گلکسی واچ ۳ در دو نسخه تیتانیومی و فولاد ضدزنگ با بند چرمی به بازار عرضه خواهد شد تا سلایق متنوع‌تری را پوشش دهد. زه چرخشی دور نمایشگر هم نسبت به قبل باریک‌تر شده تا در عین افزایش اندازه صفحه نمایش، سایز کلی ساعت هوشمند کاهش یابد. به ادعای سازندگان گلکسی واچ ۳ در مقایسه با نسل اول این ساعت‌های هوشمند، ۱۴ درصد باریک‌تر، ۸ درصد کوچک‌تر و ۱۵ درصد سبک‌تر شده است.

گلکسی واچ ۳

گلکسی واچ ۳ در دو سایز ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری با ظرفیت‌های باتری به ترتیب ۲۴۷ و ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار خواهد شد و از نظر بدنه نیز مجهز به استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 و استاندارد نظامی MIL-STG-810G جهت مقاومت در برابر ضربه و خط و خش است و هر کدام از آنها نیز می‌تواند از قابلیت LTE پشتیبانی نماید.

نوع نمایشگر این ساعت هوشمند سوپر امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل بوده که با شیشه محافظ گوریلا گلس DX پوشیده شده است. در داخل نیز چیپست اگزینوس ۹۱۱۰ با دو هسته پردازشی و فرکانس ۱.۱۵ گیگاهرتزی تعبیه شده که یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کند.

گلکسی واچ ۳

در بخش نرم‌افزاری سیستم عامل ساعت هوشمند مورد بحث از نوع تایزن ۵.۵ بوده و بهینه‌سازی‌های مطلوبی داشته و کاربر می‌تواند با گردش زه دور نمایشگر، به سادگی به تمام منوها از جمله لیست ویجت‌ها، اپیلیکیشن‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع و همچنین ابزار سلامتی و ورزشی دسترسی داشته باشد. علاوه بر این برای شخصی‌سازی ظاهر ساعت مجموعه‌ای شامل ۸۰ هزار طرح مختلف از واچ‌فیس در فروشگاه سامسونگ قابل دانلود خواهد بود و ترکیب نمایش اطلاعات روی آن نیز کاملا قابل شخصی‌سازی است.

سیستم پایش سلامتی گلکسی واچ ۳ نه تنها امکان گرفتن نبض و ریتم ضربان قلب کاربر را دارد، بلکه توانایی نظارت بر فشار خون و اکسیژن خون (SpO2) را نیز داراست. اما یکی از قابلیت‌های تازه این ساعت هوشمند امکان شناسایی افتادن فرد است، به این ترتیب که که در صورت زمین خوردن شما، ساعت به صورت خودکار یک پیام هشدار به شماره‌های انتخابی خودتان ارسال خواهد کرد.

گلکسی واچ ۳

ویژگی «تحلیل دویدن» می‌تواند همزمان با تمرین‌های ورزشی و دویدن شما، به صورت آنی اطلاعات مربوطه وضعیت سلامتی و جسمانی شما را در اختیارتان قرار دهد و بعد از اتمام تمرین نیز گزارشی ارائه می‌دهد تا نه تنها وضعیت خود را بررسی کرده و عملکردتان را ارتقا دهید، بلکه احتمال آسیب‌دیدگی و جراحت را نیز کاهش دهید.

دیگر قابلیت تازه ای هم که با گلکسی واچ ۳ همراه خواهد بود VO2 max readings است که از طریق آن می‌توان میزان مصرف اکسیژن را پایش کرد. با در نظر داشتن شرایط پاندمی فعلی، توسعه دهندگان مجموعه‌ای از ویدیوهای ورزشی را برای تمرین در خانه در اپلیکیشن Samsung Health نیز تدارک دیده‌اند. ضمن اینکه تمام توانایی‌های این ساعت هوشمند به طور کامل با دیگر محصولات اکوسیستم گلکسی از جمله موبایل‌های گلکسی نوت ۲۰ میز سازگار خواهد بود.

گفتنی است گلکسی واچ ۳ در تاریخ ۶ آگوست معادل با ۱۶ مرداد ماه در سه رنگ برنز، نقره‌ای و مشکی و با قیمت‌های ۴۲۹ یورو برای نسخه ۴۱ میلی‌متری، و ۴۵۹ یورو برای مدل ۴۵ میلی‌متری به بازار جهان عرضه خواهد شد. ناگفته نماند که نسخه‌های مجهز به فناوری LTE (با امکان دریافت تماس و پیام) هر کدام از این مدل‌های ساعت هوشمند ۵۰ یورو گران‌تر هستند و به ترتیب با قیمت‌های ۴۷۹ یورو و ۵۰۹ یورو به فروش خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • danial
    danial | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    آراد موبایل خیلی وقته داره این محصول رو میفروشه

مطالب پیشنهادی