ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس موزیک گوگل پلی ماه آینده تعطیل می‌شود؛ جایگزینی با یوتیوب موزیک

در هفته‌های گذشته کاربران گوگل پلی موزیک با هشدار سازنده آن مبنی بر توقف فعالیت مواجه شده بودند و حالا این غول فناوری رسما از تعطیل کردن این سرویس تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

در هفته‌های گذشته کاربران گوگل پلی موزیک با هشدار سازنده آن مبنی بر توقف فعالیت مواجه شده بودند و حالا این غول فناوری رسما از تعطیل کردن این سرویس تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

به گزارش Android Authority، فعالیت این سرویس ماه آینده در نیوزلند و آفریقای جنوبی متوقف می‌شود و کاربران در این کشورها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. یک پس از آن، سایر کشورها با چنین موضوعی روبه‌رو می‌شوند، البته همچنان تا پایان سال ۲۰۲۰ به کتابخانه این سرویس دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن‌ها را به یوتیوب موزیک انتقال دهند.

با وجود امکان انتقال آهنگ‌ها به یوتیوب موزیک تا پایان سال، گوگل قبل از این تاریخ برخی از ویژگی‌های پلی موزیک را خذف می‌کند. برای مثال اواخر ماه جاری میلادی گوگل گزینه‌های مربوط به خرید و پیش خرید موسیقی را از پلی استور حذف خواهد کرد. شما باید برای انتقال خریدهای خود به یوتیوب موزیک باید از یک ابزار استفاده کنید یا به «گوگل Takeout» برای انتقال اطلاعات و دانلود تمام آهنگ‌های خریداری شده تکیه کنید.

گوگل پلی موزیک

کاربران که آهنگ‌های خود را از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک منتقل نکنند، با لغو اشتراک خود مواجه می‌شوند که البته تاریخ آخرین با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کند، مشخص خواهد شد. گوگل برای تشویق کاربران، بروزرسانی‌هایی برای یوتیوب موزیک منتشر کرده که برای مثال می‌توان به بازطراحی صفحه پخش آهنگ، تب اکسپلور، خلق هوشمندانه پلی لیست و ادغام با پلتفرم‌هایی مانند اندروید تی‌وی و گوگل اسیستنت اشاره کرد.

قابلیت‌های یوتیوب موزیک می‌تواند کاربران زیادی را متقاعد به تغییر سرویس کند، اما برای افرادی که چنین انتقالی را اشتباه می‌دانند، کار زیادی نخواهند کرد. منتقدان به این موضوع اشاره می‌کنند که گوگل بیش از حد روی یوتیوب تمرکز کرده و در آن کمبودهایی مانند حالت آفلاین و پخش خودکار وجود دارد. اگر می‌خواهید همچنان مشترک سرویس موسیقی گوگل باشید، باید خود را برای یک تغییر بزرگ آماده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Esmaeil aghaee
    Esmaeil aghaee | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    همچین برنامه به درد بخوری هم نبود الان رم و حافظه رو اشغال میکرد

مطالب پیشنهادی