ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل همراه اول: درآمد ما از اینترنت موبایل تغییری نداشته است

مدیرعامل همراه اول در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص تغییرات اخیر بسته‌های اینترنت همراه اول توضیحاتی داد و تاکید کرد در این تغييرات، هيچگونه نقض مصوبات سازمان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴

مدیرعامل همراه اول در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص تغییرات اخیر بسته‌های اینترنت همراه اول توضیحاتی داد و تاکید کرد در این تغییرات، هیچگونه نقض مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا تخلفی صورت نپذیرفته و این تغییر حتی باعث افزایش درآمد همراه اول نیز نشده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران که به دلیل بازدهی بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، با توقف نماد روبرو و ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده با پاسخ به ۲۰ سوال مطرح شده در سامانه تدان، آماده بازگشایی نماد شد. در این پاسخ‌ها مواردی مربوط به بسته‌های اینترنتی و تغییراتی که در آن رخ داده نیز مشاهده می‌شود که بر اساس آن می‌توان گفت همراه اول معتقد است هیچ تخلفی در زمینه تغییرات بسته‌ها رخ نداده و همچنین فروش بسته‌های کوچکتر اینترنتی می‌تواند کاهش فروش بسته‌های حجیم را جبران نماید، در نتیجه تغییرات اخیر اثری در درآمد همراه اول نداشته است.

«مهدی اخوان بهابادی» در نامه خود به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس اوراق بهادار نوشته که «درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص افزایش نرخ بسته‌های اینترنتی و پیامک و مکالمه» شرکت ارتباطات سیار توضیحاتی ارائه می‌دهد: «به اطلاع می‌رساند اخیرا برخی از بسته‌های حجیم اینترنت همراه اول از برخی درگاه های فعال سازی حذف شده و همچنین تمامی بسته‌هایی اینترنت همراه از جمله همین بسته های حجیم، همچنان روی پرتال همراه اول موجود بوده و قابل خریداری است.»

اخوان تاکید کرده که این اقدامات علاوه بر اینکه تاثیری بر تعداد مشترکین همراه اول نداشته و نخواهد داشت، تاثیری نیز بر درآمد کلی همراه اول از جهت فروش سرویس اینترنت ایجاد نمی‌کند. او استدلال خود از این موضوع را چنین بیان کرده است: «کاهش درآمد ناشی از کاهش فروش بسته‌های حجیم با افزایش تعداد فروش بسته های کوچک‌تر جبران خواهد شد.»

او همچنین اظهار داشته که در این تغییرات هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته و آنها با جریمه‌ای که رگولاتوری برایشان در نظر گرفته موافق نیستند: «جریمه‌ای معادل دو میلیارد تومان از طریق ابلاغ به شرکت مخابرات ایران منظور شده است که مورد تایید این شرکت نیست و به همین علت در حال رایزنی برای حل و فصل آن هستیم.»

اخوان در نامه خود تاکید کرده که هیچ‌گونه افزایش قیمتی روی بسته‌ها صورت نگرفته و چند بسته حجیم و بلند مدت از برخی پلتفرم‌های فروش این اپراتور حذف شده است. در همین راستا وی در نامه دیگری به بورس و در پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع‌رسانی در پاسخ به پرسشی در مورد علت عدم افزایش تعرفه با وجود افزایش شدید نرخ ارز و تورم گفت: «با توجه به نرخ ارز و سایر هزینه ها و از آنجایی که قسمتی از نیازمندی‌های شبکه گسترده همراه اول با هزینه‌های ارزی تامین می‌شود، برای جبران بخشی از این هزینه‌ها، افزایش تعرفه ضرورت پیدا می‌کند. شرکت تلاش می‌کند اقدامات لازم برای حمایت از حقوق سهامداران خود را انجام دهد و در همین راستا، در حال پیگیری این مورد است.»

  •  بیشتر بخوانید

تعرفه اینترنت موبایل در ایران: واکاوی یک معادله پیچیده

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • alimo
    alimo | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    اونجای آدم‌دروغگو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی