ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش پنل‌های تاشو، رول شونده و شفاف ال‌جی در نمایشگاه SID 2020 [تماشا کنید]

شاید نام سامسونگ به خاطر عرضه گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ بیشتر به گوش رسیده باشد، اما به نظر می‌رسد ال‌جی حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر داشته باشد. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

شاید نام سامسونگ به خاطر عرضه گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ بیشتر به گوش رسیده باشد، اما به نظر می‌رسد ال‌جی حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر داشته باشد. به این ترتیب که در جریان رویداد آنلاین کنفرانس نمایشگرهای این هفته، کمپانی ال‌جی از مجموعه محصولاتی رونمایی کرد که تحت عنوان «آزادی عمل در طراحی نامحدود نمایشگر» شناخته می‌شوند.

اگرچه پیش از این هم صحبت‌هایی در این مورد شنیده بودیم، ال‌جی تلویزیون ۶۵ اینچی OLED انعطاف‌پذیری را معرفی کرده که می‌تواند به طور کامل رول شده و جمع شود. در واقع هر موقع کاربر به تلویزیون نیاز نداشت، نمایشگر ال‌جی از دید خارج شده و در داخل محفظه‌ای استوانه‌ای مانند مخفی می‌شود. نمونه‌ای ۱۲ اینچی از همین نمایشگرهای انعطاف‌پذیر هم برای استفاده در اتومبیل‌ها در نظر گرفته شده است.

اما دیگر محصول ال‌جی از آن دست طرح‌هایی است که پیش از این فقط در فیلم‌های سینمایی و آثار علمی تخیلی دیده بودیم؛ نمایشگر ۵۵ اینچی OLED شفاف که می‌توان آن را لمس کرد و در عین حال تاحدودی محتویات آن سوی تصویر را مشاهده نمود. به عنوان مثال از این نمایشگر می‌توان در فروشگاه‌ها و یا کمد لباس استفاده کرد و از آن اطلاعاتی در زمینه محتویات داخل کمد به دست آورد و همزمان خود کمد را هم مشاهده کرد.

اما دیگر طرح ال‌جی که احتمالا زودتر از بقیه رنگ بازار را خواهد دید و احتمالا قبلا در ThinkPad X1 Fold به کار رفته بود، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی OLED تاشویی است که می‌توان از آن به عنوان تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کرد. ضمن اینکه این محصول از قلم نوری هم پشتیبانی کرده و می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای گرافیست‌ها و طراحان باشد. این نمایشگر به هنگام تاشدن هم نوار باریکی از تصاویر را نمایش می‌دهد که از طریق آن می‌توان نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات مورد نیاز روز را رویت کرد.

علاوه بر این ال‌جی تلویزیون ۶۵ اینچی OLED جدیدی هم دارد که نمونه‌ای از آن را در CES پارسال مشاهده کرده بودیم و می‌توان آن را هم فلت نامید هم خمیده؛ به این ترتیب که طبق سلیقه و انتخاب کاربر می‌توان آن را از حالت معمولی به حالت خمیده تغییر حالت داد. بدون شک توضیح بهینه تمام این محصولات در متن نمی‌گنجد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی معرفی نمایشگرهای انعطاف‌پذیر ال‌جی را تماشا کنید.

ناگفته نماند تمام محصولات یاد شده فعلا در مرحله ایده پردازی و معرفی اولیه هستند و اینکه چه روزی می‌توانند به صورت عمومی به بازار عرضه شوند معلوم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی