ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چراغ سبز بریتانیا به سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ تحویل غذای Deliveroo

حدود یک سال پیش کمپانی آمازون حدود ۵۷۵ میلیون دلار در سرویس ارسال غذای «Deliveroo» در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرد و حالا موفق شده مجوزهای لازم را از سازمان‌های تنظیم مقررات دریافت کند و رسما فعالیت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

حدود یک سال پیش کمپانی آمازون حدود ۵۷۵ میلیون دلار در سرویس ارسال غذای «Deliveroo» در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرد و حالا موفق شده مجوزهای لازم را از سازمان‌های تنظیم مقررات دریافت کند و رسما فعالیت و رقابت خودش را در این کشور آغاز نماید.

وقتی سال گذشته صحبت از سرمایه‌گذاری غول تکنولوژیک آمریکایی به میان آمد، اداره اعتبار بازار و رقابت بریتانیا (CMA) مجموعه تحقیقاتی عمده را صورت داد تا ببیند آیا حضور آمازون در این کشور به عنوان سرویسی جهت ارسال غذا ممکن است در زمینه رقابت عادلانه خللی ایجاد کند یا خیر.

حالا این رگولاتوری مجوزهای لازم را صادر کرده و به این ترتیب آمازون می‌تواند حدود ۱۶ درصد از سهام Deliveroo را در اختیار گرفته و کار خودش را شروع کند. آنها در شرایطی به این نتیجه رسیده‌اند که ثابت شد نرخ سهام‌داری آمازون در این شرکت اختیارات بیش از حدی را به کمپانی آمریکایی اعطا نمی‌کند تا در واقع رقابت عادلانه زیر سوال برود. در واقع نگرانی اصلی سازمان «فراهم شدن بستری جهت گسترش فعالیت‌های ارسال کالای خرده‌فروشی آمازون در بریتانیا» بوده است.

مشابه با هر تجارت دیگری، Deliveroo اعلام کرده پاندمی ویروس کرونا تاثیر بزرگی در عملکرد آنها داشته و اگر سرمایه‌گذاری آمازون نبود، این کمپانی احتمالا با معضل ورشکستگی روبرو می‌شد. همین موضوع به جلب رضایت رگولاتوری CMA کمک بزرگی کرده، چرا که در واقع اقدام خرده‌فروشی آمریکایی باعث نجات داده شدن Deliveroo از تعطیلی در دوران شیوع کووید-19 شده و به عبارت دیگر رقابت فعلی ادامه پیدا کرده است.

با این وجود آمارهای تحلیلی حاکی از آن هستند که وضعیت اقتصادی Deliveroo از ماه آپریل به بعد رو به رشد حرکت کرده و با عادی‌تر شدن شرایط شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه، مردم دوباره به سفارش غذا از طریق این سرویس روی آورده‌اند. بدون شک حضور آمازون در این شرکت موجبات رشد بیشتر آنها را فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی