ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اپل و دانشگاه UCLA تحقیق سه ساله در مورد افسردگی و اضطراب را شروع کردند

یکی از دانشگاه‌های آمریکا در همکاری با اپل تحقیق سه ساله‌ای را آغاز کرده تا از تأثیر فاکتورهایی مثل خواب و ورزش بر علایم افسردگی و اضطراب آگاه شود. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) می‌خواهد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

یکی از دانشگاه‌های آمریکا در همکاری با اپل تحقیق سه ساله‌ای را آغاز کرده تا از تأثیر فاکتورهایی مثل خواب و ورزش بر علایم افسردگی و اضطراب آگاه شود.

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) می‌خواهد به کمک اپل از تأثیرات عواملی مثل خواب و فعالیت جسمانی بر افسردگی و اضطراب مطلع شود. این مطالعه از هفته جاری با حضور ۱۵۰ شرکت کننده از مرکز پزشکی این دانشگاه آغاز می‌شود و سال آینده با حضور حدوداً ۳ هزار نفر گسترش پیدا خواهد کرد.

اپل ساعت هوشمند اپل واچ و حسگر Beddit و اپلیکیشن ردیابی آن را در اختیار شرکت کنندگان تحقیق قرار می‌دهد. Beddit نوعی پایشگر خواب است که توسط استارتاپی به همین نام توسعه داده شده است. اپل این استارتاپ را اردیبهشت ۹۶ خرید.

دانشگاه UCLA می‌گوید تحقیق را به گونه‌ای طراحی کرده تا کاملاً از راه دور انجام شود. رعایت حریم خصوصی یکی از نگرانی‌های اصلی بوده به همین خاطر اپل و دانشگاه UCLA می‌گویند تمامی داده‌های شرکت کنندگان تحقیق به صورت ناشناس جمع آوری خواهند شد.

دانشگاه مورد بحث امیدوار است این تحقیق نتایج شگرفی به دنبال داشته باشد و به پزشکان کمک کند تا نشانه‌های افسردگی را بهتر تشخیص داده و از نوع شدید افسردگی جلوگیری کنند. دانشگاه UCLA می‌گوید نحوه تشخیص نشانه‌های افسردگی بیش از یک قرن است که تغییر قابل توجهی نکرده و پزشکان همانند گذشته ابتدا بیمار را مشاهده کرده و سپس در مورد حس او سوال می‌پرسند.

سلامتی یکی از موضوعاتی است که اپل در سال‌های اخیر توجه زیادی به آن نشان داده است، بنابراین مشارکت آن در یک کار تحقیقاتی تعجب آور نیست. این شرکت سال ۲۰۱۴ سرویس HealthKit را معرفی کرد که ردیابی و تحلیل سطح تندرستی کاربر را انجام می‌داد. این شرکت همچنین اوایل تیر ماه از watchOS 7 با قابلیت‌های متعدد تندرسی از جمله پایشگر خواب رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی