ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیمک 2020 همراه با پردازنده نسل دهم اینتل و وبکم جدید معرفی شد

اپل از به روز رسانی آیمک ۲۷ اینچی خود برای سال ۲۰۲۰ خبر داد. در به روز رسانی جدید آیمک 2020 به نسل دهم پردازنده اینتل Comet Lake مجهز شده و رزلوشن وبکم دستگاه هم از 720p در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اپل از به روز رسانی آیمک ۲۷ اینچی خود برای سال ۲۰۲۰ خبر داد. در به روز رسانی جدید آیمک 2020 به نسل دهم پردازنده اینتل Comet Lake مجهز شده و رزلوشن وبکم دستگاه هم از 720p در مدل های قبلی به 1080p HD ارتقاء یافته است.

کلیه مدل های آیمک برای سال جدید به حافظه های اس اس دی مجهز شده اند و در قالب پیکره بندی های متنوع از جمله نسخه «nano-texture» یا بافت نانو با شیشه مات آنتی رفلکس عرضه خواهند شد.

آیمک ۲۷ اینچی جدید با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار عرضه می گردد و نسخه ۲۱.۵ اینچی آن که حالا از حافظه SSD برخوردار است دارای قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار خواهد بود. اپل همچنین تغییراتی را هم در آیمک پرو به وجود آورده و برای مثال آن را به چیپ ۱۰ هسته ای اینتل مجهز کرده که با قیمت پایه ۴۹۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد.

البته روشن است که این به روز رسانی با شایعات قبلی مبنی بر آپدیت بزرگ برای آیمک همخوانی ندارد و همچنین خبری از سیستم های مک مبتنی بر ARM نیست. در مقابل آیمک های 2020 بسیار شبیه به نسل قبلی شان هستند و همان حاشیه بزرگ دور تا دور نمایشگر آنها دیده می شود. چانه فلزی بزرگ قبل همچنان در پایین نمایشگر این سیستم ها خودنمایی می کند.

اپل برای آنکه کار کردن با حافظه مبتنی بر فلش آیمک های جدید را برای کاربرانش راحت تر نماید یک چیپ امنیتی تازه موسوم به T2 Security Chip هم به آیمک ۲۷ اینچی اضافه کرده است. این چیپ کنترلر حافظه را هم در خود جای داده که کار رمزگذاری درایوها و بوت ایمن دستگاه را بر عهده خواهد داشت.

آیمک ۲۷ اینچی همچنین به وبکم 1080p فیس تایم مجهز شده و مجموعه بهبودیافته ای از میکروفن ها برای آن در نظر گرفته شده است. پردازنده سیگنال عکس یا ISP موجود در تراشه T2 امکاناتی نظیر نقشه نگاری از رنگ ها (tone mapping)، کنترل اکسپوژر و تشخیص چهره را در بر دارد.

آیمک ۲۷ اینچی اپل همچنین دارای یک پوشش نانو ۵۰۰ دلاری روی نمایشگرش است که بازتاب نور را کاهش داده و صفحه مات تری را پیش روی چشمان کاربر قرار می دهد. البته در نظر داشته باشید که این پوشش تا حدودی زوایایی مشاهده و کنتراست تصویر را تحت تاثیر قرار میدهد و در نتیجه بیشتر برای افرادی مناسبت است که در فضاهای باز کار میکنند.

آیمک 2020 همچنین از تکنولوژی ترو تون (True Tone) برای تنظیم دمای رنگها نسبت به نور محیط استفاده می کند.

از جمله تغییرات ایجاد شده در آیمک ۲۱.۵ اینچی میتوان به برخورداری آن از حافظه SSD مبتنی بر فلش اشاره کرد. به لطف این تغییر حالا تمامی کامپیوترهای تولیدی اپل به صورت استاندارد از حافظه فلش بهره می گیرند. کلیه مدل های ۲۱.۵ اینچی نیز دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی پایه خواهند بود هرچند که با پرداخت مبلغ بیشتر می توان آن را به یک ترابایت SSHD ارتقاء داد.

در مدل ۲۱.۵ اینچی تغییر دیگری به چشم نمی خورد و این آیمک همچنان از همان نمایشگر قدیمی ۲۱.۵ اینچی غیر رتینا استفاده می کند و همچنان ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد.

در انتها به آیمک پرو می رسیم که از این پس دارای چیپ ۱۰ هسته ای اینتل زئون است. تا پیش از این نسخه پایه این سیستم با چیپ هشت هسته ای ۵۰۰۰ دلار قیمت داشت و حالا بعد از این تغییر میتوانید آیمک پرو را با همان قیمت قبلی اما چیپ بهتر خریداری کنید. مابقی امکانات این سیستم تغییری نداشته و متاسفانه به خاطر همین مساله آیمک پرو حالا به لحاظ سرعت CPU و GPU در جایگاهی عقب تر از آیمک استاندارد ۲۷ اینچی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی