ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کابل‌های بستر دریا تا اپ موبایل؛ برنامه گسترده آمریکا برای حذف فناوری‌های چینی

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام برنامه‌ای جدید از شرکت‌های آمریکایی خواست تا فناوری‌های «غیرقابل اعتماد» چینی را از سیستم‌های خود حذف کنند. این برنامه یکی از گسترده‌ترین تلاش‌های دولت ترامپ برای محدود کردن بکارگیری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام برنامه‌ای جدید از شرکت‌های آمریکایی خواست تا فناوری‌های «غیرقابل اعتماد» چینی را از سیستم‌های خود حذف کنند. این برنامه یکی از گسترده‌ترین تلاش‌های دولت ترامپ برای محدود کردن بکارگیری فناوری‌های چینی در ایالات متحده به شمار می‌رود.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده برنامه دولت این کشور برای «پاکسازی» شبکه‌های این کشور از فناوری‌های چینی را اعلام کرد. او از فروشگاه‌های اپلیکیشن، سرویس‌های ابری، اپ‌ها، شبکه اپراتورهای موبایل و کابل‌های اینترنتی بستر دریاها به عنوان پنج قسمت حساس یاد کرد که دولت آمریکا به دنبال ممنوعیت دسترسی شرکت‌ها چینی به آنهاست.

پمپئو خطاب به خبرنگاران گفت: «می‌خواهیم اپلیکیشن‌های چینی غیرقابل اعتماد را از فروشگاه‌های اپلیکیشن آمریکایی حذف کنیم. کمپانی‌های مادر اپ‌هایی مثل تیک‌تاک و وی‌چت در چین قرار دارند و تهدید قابل توجهی برای اطلاعات شخصی مردم آمریکا به شمار رفته و به دستور دولت چین محتوا را سانسور می‌کنند.»

دولت آمریکا همچنین به دنبال محدود کردن نصب پیش فرض برنامه‌های محبوب آمریکایی یا در دسترس قرار دادن لینک دانلود آنها توسط تولیدکنندگان موبایل چینی مثل هواوی و «دیگر شرکت‌های غیر قابل اعتماد» است.

برنامه گسترده دولت آمریکا برای محدود کردن شرکت‌های چینی شامل سرویس‌های ابری هم می‌شود. وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه به داده‌های حساس مردم و کسب و کارهای آمریکا و همچنین تحقیقات واکسن کرونا اشاره کرد که در دیتاسنترهای شرکت‌های چینی مثل علی بابا و تنسنت ذخیره شده‌اند.

دولت آمریکا همچنین مانع از ساخت شبکه برای اپراتورهای موبایل یا کابل کشی در بستر اقیانوس توسط شرکت هواوی یا دیگر شرکت‌های فناوری چینی خواهد شد. پمپئو از کشورها خواست تا به اتحاد محافظت از اطلاعات در برابر جاسوسی دولت چین ملحق شوند و به پشتیبانی بیش از ۳۰ کشور از این استراتژی اشاره کرد.

بیانیه جدید دولت آمریکا در حالی منتشر می‌شود که تنش بین چین و ایالات متحده به بالاترین حد رسیده است. رییس جمهور آمریکا هفته گذشته از احتمال ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده خبر داد. طبق گزارشات مایکروسافت قرار است این اپ را تا پیش از پایان شهریور تصاحب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    دقیقاً

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی