ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل هک شد؛ انتشار ۲۰ گیگابایت فایل محرمانه در اینترنت

هکرها فلدری حاوی ده‌ها گیگابایت فایل محرمانه مربوط به بخش مهندسی تراشه اینتل را در اینترنت منتشر کردند. بر اساس گزارش Tom's Hardware، هکرها لینک دانلود فلدری حاوی ۲۰ گیگابایت فایل متعلق به بخش مهندسی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

هکرها فلدری حاوی ده‌ها گیگابایت فایل محرمانه مربوط به بخش مهندسی تراشه اینتل را در اینترنت منتشر کردند.

بر اساس گزارش Tom's Hardware، هکرها لینک دانلود فلدری حاوی ۲۰ گیگابایت فایل متعلق به بخش مهندسی تراشه اینتل را منتشر کرده‌اند. این فلدر که اوایل سال جاری میلادی از اینتل به سرقت رفته اولین بار در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است.

هکرها مدعی هستند که فایل‌های سرقتی تاکنون در هیچ سایتی منتشر نشده و محرمانه هستند. نکته بسیار عجیب اینکه فایل‌های زیپ داخل فلدر با پسوردهای Intel123 یا intel123 استخراج می‌شوند و آنطور که منبع گزارش می‌کند شرکت اینتل احتمالاً این پسوردها را روی فایل‌ها گذاشته است.

اینتل می‌گوید فایل‌ها ظاهراً از بخش Resource and Design Center این شرکت لو رفته‌اند که اطلاعات مورد نیاز مشتریان، شرکت‌های همکار و دیگر شرکت‌های شخص ثالث را از طریق ثبت نام در اختیار آنها قرار می‌دهد. به گفته اینتل فردی با دسترسی به این بخش فایل‌ها را دانلود و منتشر کرده است.

Tom's Hardware لیست عریض و طویل فایل‌های درون این فلدر را منتشر کرده که در آن انواع فایل‌های مختلف از فایل ایندیزاین مربوط به بخش بازاریابی گرفته تا فایل‌های Binary درایور دوربین که اینتل برای اسپیس اکس توسعه داده به چشم می‌خورند. به گفته این سایت در این فلدر احتمالاً فایل‌هایی قرار گرفته که دارای درب پشتی هستند چراکه هکرها از کاربران درخواست کرده‌اند تا آنها را پیدا کنند.

اگر این فلدر آنطور که هکرها ادعا می‌کنند حاوی اطلاعات محرمانه باشد و به سرعت جلوی انتشار آن گرفته نشود، اینتل به زودی به شرکت‌هایی خواهد پیوست که بیشترین خسارت را به خاطر افشای فایل‌های محرمانه در سال ۲۰۲۰ دیده‌اند. بدتر اینکه هکرها تهدید کرده‌اند به زودی فایل‌های محرمانه‌تر را منتشر می‌کنند.

اینتل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که در حال بررسی موضوع است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

    همین بخش نشون میده که این فایل ها محرمانه نبودند.
    " اینتل می‌گوید فایل‌ها ظاهراً از بخش Resource and Design Center این شرکت لو رفته‌اند که اطلاعات مورد نیاز مشتریان، شرکت‌های همکار و دیگر شرکت‌های شخص ثالث را از طریق ثبت نام در اختیار آنها قرار می‌دهد. به گفته اینتل فردی با دسترسی به این بخش فایل‌ها را دانلود و منتشر کرده است."

    خیلی از شرکت ها این سیاست رو دنبال میکنند که اطلاعات محصولات رو بصورت عمومی منتشر نمیکنند و از افراد میخواهند که ثبت نام کنند. در مرحله ی ثبت نام، با توجه به سیاست های شرکت، یا هر کسی رو تایید میکنند یا فقط مشتری های سازمانی رو تایید میکنند. ولی فایل هایی که بعد از ثبت نام در دسترس قرار داره، فایل های محرمانه نیست. این فایل ها از قبل برای همین منظور قرار گرفته و هکر هایی که این فایل هارو منتشر کردند چیز خاصی رو منتشر نکردند که ارزش محرمانگی داشته باشه، چون اگه شرکت های رقیب اینتل یا فعال در این حوزه بخواهند به این فایل ها دسترسی داشته باشند بصورت مستقیم میتوانند ثبت نام کنند و فایل ها را دانلود کنند. شرکتی مانند STMicro هم چنین کاری میکنه. شرکتی مانند Analog Devices هم چنین کاری میکنه. خیلی از شرکت های در زمینه ی نیمه رسانا ها چنین کاری میکنند. چرا از افراد میخواهند که ثبت نام کنند؟ فکر میکنم به این دلیل باشه که میخواهند اطلاعات افرادی که در این زمینه کار میکنند را داشته باشند. این به معنی محرمانگی فایل های دانلودی نیست.

    • نیما
      نیما | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

      هکر ها گفتن که اطلاعات محرمانه تری هم هست
      پس اینی که شما میگید کل موضوع نیست

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

      هاا حالا اینی که وگفتی یعنیییی چه ؟

مطالب پیشنهادی