ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین گوشی های بنچمارک انتوتو
تکنولوژی

برترین چیپست‌های موبایل اندرویدی در نیمه نخست ۲۰۲۰

آنتوتو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بنچمارک، فهرست جدیدی از برترین چیپست‌های موبایل اندرویدی بازار چین را منتشر کرده است. این لیست از پیشرفت قابل توجه مدیاتک حکایت دارد. فهرست جدید آنتوتو قوی‌ترین چیپست‌های موبایل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۵

آنتوتو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بنچمارک، فهرست جدیدی از برترین چیپست‌های موبایل اندرویدی بازار چین را منتشر کرده است. این لیست از پیشرفت قابل توجه مدیاتک حکایت دارد.

فهرست جدید آنتوتو قوی‌ترین چیپست‌های موبایل در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی را نشان می‌دهد. البته در این لیست فقط گوشی‌های اندرویدی در نظر گرفته شده‌اند و بنابراین خبری از چیپست‌های اپل نیست. از طرف دیگر گوشی‌های سامسونگ هم با چیپست اسنپدراگون وارد بازار چین می‌شوند و به همین دلیل نامی از اگزینوس ۹۹۰ هم نمی‌بینیم.

آنتوتو برای رده‌بندی چیپست‌های موبایل از ترکیب امتیاز پردازنده اصلی (CPU) و پردازشگر گرافیکی (GPU) استفاده کرده و امتیاز RAM و UX را به‌حساب نیاورده است. همان‌طور که انتظار داریم، صدرنشین این جدول چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ است. البته کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را هم معرفی کرده که احتمالاً در لیست بعدی جایگزین مدل قبلی شود.

در رده دوم شاهد حضور چیپست مدیاتک دیمنسیتی +1000 هستیم که نشان می‌دهد این شرکت برنامه درستی را برای حضور در بخش چیپست‌های رده‌بالا در پیش گرفته است. مدیاتک توانسته مودم 5G را با چیپست دیمنسیتی +1000 یکپارچه کند، درحالی‌که اسنپدراگون ۸۶۵ از مودم مجزا برای پوشش نسل پنجم شبکه موبایل استفاده می‌کند.

جایگاه سوم در اختیار اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس است و در رده چهارم سرانجام Kirin 990 5G را می‌بینیم. چیپست پرچمدار هواوی اگرچه بسیار قدرتمند است اما اختلاف زیادی با پرچمدار کوالکام دارد و هم‌سطح چیپست سال گذشته یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ قرار می‌گیرد که رده پنجم را به خود اختصاص داده است.

از دیگر نکات جالب این لیست می‌توان به حضور چیپست دیگری از مدیاتک یعنی دیمنسیتی 1000L در رده هفتم اشاره کرد. چیپست سال گذشته هواوی یعنی Kirin 980 نیز همچنان به اندازه کافی قدرتمند است و می‌توانید با خیال راحت گوشی‌های مجهز به این چیپست را بخرید. حضور چیپست میان‌رده جدید هواوی یعنی Kirin 820 در انتهای لیست هم مهارت غول تکنولوژی چین در ساخت چیپست موبایل را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • keyvan.yz
    keyvan.yz | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    ۹۸۰ چیپست خوبیه واقعا عالیه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی