ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Robotics؛ ربات‌ها، سرگرم‌کننده‌تر از گربه‌ها

گیم پلی کژوالِ CATS: Crash Arena Turbo Stars هرچند در راستای سبک گرافیکی که داشت، بازی را عامه پسندتر کرده بود و در نتیجه همین ترکیب هم بازی به محبوبیت زیادی رسید اما برای کسانی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

گیم پلی کژوالِ CATS: Crash Arena Turbo Stars هرچند در راستای سبک گرافیکی که داشت، بازی را عامه پسندتر کرده بود و در نتیجه همین ترکیب هم بازی به محبوبیت زیادی رسید اما برای کسانی که دنبال تجربه‌هایِ درگیرکننده‌تر بودند CATS خسته کننده می‌شد.

بازی در خود نبردها هیچ نقشی به خود بازیکن نمی‌دهد و او به عنوان تماشاگر تنها باید جنگ ماشین‌هایی را ببیند که گربه‌ها کنترل‌شان می‌کنند. در واقع کاری که بازیکن انجام می‌دهد، این است که قبل از شروع مسابقه اجزای ماشین‌ها را بچیند.

Robotics بازی جدید سازندگان Cut the Rope است

مشخصا اینکه از چه اجزایی و در کدام قسمت استفاده شود همگی روی پیروزی تاثیرگذار هستند ولی در نهایت هیچکدام باعث نمی‌شوند تا CATS از آن سادگی‌اش فاصله زیادی بگیرد.

حالا بازی رباتیکس (Robotics) آمده تا با حلِ همین مسئله یک تجربه درگیرکننده‌تر ارائه بدهد. در Robotics هم مشابه CATS شاهد دوئل‌هایی بین بازیکن‌ها هستیم.

بازی رباتیکس

اگر در CATS گربه‌ها سوار ماشین بودند، بازی رباتیکس همانطور که از اسمش مشخص است نبرد بین ربات‌ها را به تصویر می‌کشد. بازی را اگر به دو قسمت قبل از جنگ و خود جنگ تقسیم کنیم، هسته اصلی بخشِ قبل از جنگش کاملا به CATS شباهت دارد.

یعنی بازیکن می‌تواند ربات را آنطور که می‌خواهد شخصی سازی کرده و به جنگ بفرستد. تا اینجا که بازی کردم، بازیکن قابلیت تغییر چهار عضو را دارد، خود بدن، دو پا و ظاهرا دست که در آن اسلحه قرار می‌گیرد.

اگر پیشروی کنید هم اعضای بیشتری آزاد می‌شوند و هم اسلحه‌های بیشتری که هر کدام می‌توانند استراتژی متفاوتی به نبردها ببخشند. اما اصل قضیه و بزرگترین تفاوت بازی با CATS در خود نبردها خودش را نشان می‌دهد.

عکس بالا را ببینید، چند ثانیه قبل از شروع جنگ بازیکن می‌تواند نحوه حرکت پاها و اسلحه را مشخص کند؛ کافیست هر کدام از اعضا را لمس ‌کنید و به هر طرف که خواستید بکشید.

بنابراین در موقع نبرد آن عضو دقیقا به همان سمتی که کشیده شده، حرکت می‌کند. یعنی این شما هستید که مشخص می‌کنید ربات هنگام نبرد چه واکنشی از خودش نشان دهد و اگر اشتباه کنید، او را به کام مرگ خواهید کشاند.

این رفتارهای وابسته به انتخاب‌های بازیکن نه تنها بازی را جذاب‌تر کرده بلکه باعث شده تا حرکت‌های بانمکی را از سوی ربات‌ها ببینیم و در نتیجه تماشای این نبردها به خودی خود سرگرم‌کننده‌تر بشود.

در حال حاضر کل Robotics پیرامون دوئل‌هایی به همین شکل می‌چرخد و هرچند ایده این دوئل‌ها با فیزیک مبتنی بر واکنش‌های بازیکن واقعا جذاب است اما بازی فعلا از مشکل کمبود محتویات رنج می‌برد.

فاصله آزاد کردن اعضای بدن ربات کمی زیاد بوده و از طرفی تنوع خود اعضا هنوز آن‌قدرها زیاد نیست، وقتی آن جذابیتِ اولیه ایده کم کم رنگ می‌بازد این قضیه به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

بازی رباتیکس

البته که بازی ایده پتانسیل داری دارد و باید دید در آینده سازنده چه تغییراتی به اثرش خواهد داد. هر چند با وجود این مشکل بازی رباتیکس همچنان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین‌های امسال است و اگر به دنبال یک بازی آنلاین جدید هستید، تجربه‌اش را از دست ندهید.

فقط یک نکته را باید در پایان اضافه کنم؛ متاسفانه بازی برای آیپی‌های ایرانی در دسترس نبوده و برای تجربه‌اش به نرم افزارهای تغییر آی‌پی نیاز خواهید داشت.

Robotics!

Robotics!

سازنده: ZeptoLab قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 99.6 / 62.22 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی