ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پزشکت
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با اپلیکیشن پزشکت؛ مشاوره پزشکی و روانشناسی از راه دور [تماشا کنید]

نمی‌دانم از زمان شروع کرونا تا امروز چند بار به مراکز درمانی رفته‌اید، اما اگر مجبور به مراجعه شده باشید حتما استرسی را تجربه کرده‌اید که قبلا نکرده‌ بودید. بله، منظورم دقیقا «استرس ابتلای به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۸

نمی‌دانم از زمان شروع کرونا تا امروز چند بار به مراکز درمانی رفته‌اید، اما اگر مجبور به مراجعه شده باشید حتما استرسی را تجربه کرده‌اید که قبلا نکرده‌ بودید. بله، منظورم دقیقا «استرس ابتلای به کرونا» است که این روزها بسیاری را درگیر خود کرده به طوری که بعضی افراد در عین داشتن بیماری هم‌ ترجیح می‌دهند در خانه مانده و ادامه درمان را به وقت بهتری موکول کنند.

پزشکت برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده

اما آیا وقتی که امکان ویزیت حضوری پزشک نیست، باید ادامه درمان را به حال خود رها کرد؟ قطعا خیر. خوشبختانه به لطف اپلیکیشن‌ها این روزها می‌توانید از راه دور و به صورت کاملا آنلاین از پزشکان متخصص مشاوره بگیرید و به اصطلاح ویزیت آنلاین شوید. اپلیکیشن «پزشکت» که امروز با آن آشنا می‌شویم مدتی است که فعالیت در این زمینه را آغاز کرده و خدمات بسیار مفیدی را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

پزشکت برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده و مثل تمام اپ‌های مشابهش عمل می‌کند. به این صورت که با ثبت نام و ورود به اپ و شارژ کیف پول، می‌توانید بین پزشکان از تخصص‌های مختلف (عمومی، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، کودکان و ...) بگردید و با پرداخت هزینه، توسط آن‌ها ویزیت شوید. این ویزیت می‌تواند هم به صورت تلفنی باشد و هم تماس تصویری، ضمن این که با فراهم شدن محیط چت امکان گفتگوی متنی و رد و بدل کردن فایل را هم دارید.

اما به غیر از ویزیت توسط پزشک، پزشکت بخش ویژه‌ای را هم به «مشاوره آنلاین با روانشناسان» اختصاص داده به طوری که می‌توانید به از راه دور جلسات مشاوره خود با روانشناسان معتبر را پیش ببرید؛ هم به صورت تماس صوتی، هم تصویری و هم متنی، بدون آنکه نیاز باشد پایتان را از خانه بیرون بگذارید.

پزشکت
پزشکت رابط کاربری پخته و جذابی دارد که این یکی از برگ‌های برنده‌اش به حساب می‌آید.

تا اینجا پزشکت با اپلیکیشن‌های مشابهش تفاوت زیادی ندارد. اما خدمات خوب و متفاوتی هست که برگ‌های برنده پزشکت در بازار رقابت هستند و دلایلی برای مجاب شدن شما به نصب این اپ. مورد اول بخش ویژه کروناست که بزرگترین دغدغه این روزهاست. پزشکت بخش ویژه‌ای به مشاوره کرونایی اختصاص داده که بتوانید با مشاوره پزشک از ابتلای خود یا اطرافیانتان به ویروس کووید-19 مطمئن شوید.

اگر شرایط مساعد نبود، می‌توانید با ورود به تب «کلینیک مجازی» از قابلیت «ویزیت در منزل» کمک بگیرید که نزدیک‌ترین پزشکان به محل زندگی‌تان که ویزیت بالینی را قبول می‌کنند را به شما معرفی می‌کند. در این قسمت می‌توانید پیش از انتخاب پزشک و زمان ویزیت، آدرس پزشک را روی نقشه ببینید و بعدا به رزرو نوبت اقدام کنید. حتی تب کلینیک مجازی این امکان را به شما می‌دهد که برای مراقبت از بیمارتان در منزل، به پرستاران و بهیاران و پیراپزشکان دسترسی داشته باشید که چنین قابلیت خوبی در کمتر اپ مشابهی دیده می‌شود.

جالب است بدانید که پزشکت خدمات ویزیت در منزل را برای دامپزشک‌ها هم فراهم کرده تا لازم نباشد حیوانات خانگی‌تان را در این شرایط بیرون ببرید. البته درست مثل پزشکان و روانشناسان، دامپزشک‌ها هم می‌توانند به صورت آنلاین حیوانات شما را معاینه کنند و تفاوتی در نحوه ویزیت آنلاین وجود ندارد.

قسمت «پرسش و پاسخ» کاملا عمومی است و رایگان

برای کسی که تا حالا تجربه مشاوره آنلاین نداشته، پزشکت در ایجاد دیدگاه مثبت نسبت به این موضوع عملکرد موفقی دارد. دلیل اول به رابط کاربری شکیل و مرتب اپلیکیشن بر می‌گردد که هیچ چیز در آن گیج‌کننده نیست و تجربه کاربری مطلوبی را ایجاد می‌کند. بخش «آموزش استفاده» هم به کمک این موضوع آمده تا تجربه کاربری بسیار خوبی از پزشکت داشته باشید.

اما دلیل بعدی ارزش بالای محتوای تولیدی در این اپ و جامعه سلامت-محوری است که پیرامون این محتوا گرد هم آورده. پزشکت یک تایملاین ویژه برای پزشکان در نظر گرفته که مطالب مهم خود را با کاربران به اشتراک بگذارند و در آن قسمت به بحث و گفتگو پیرامون حوزه سلامت بپردازند. ضمنا یک قسمت «پرسش و پاسخ» هم در نظر گرفته شده که بر خلاف مشاوره خصوصی، کاملا عمومی است و رایگان.

پزشکت
نمایی از پروفایل پزشکان، بخش کلینیک مجازی و شبکه اجتماعی کوچک پزشکت

هر سؤالی داشته باشید (خصوصا در مورد کرونا) می‌توانید در این قسمت بپرسید که پزشکان یا حتی کاربران با تجربه بتوانند پاسخش را برایتان بنویسند. خوشبختانه این قسمت یکی از بخش‌های بسیار پویای اپلیکیشن است که در بسیاری مواقع شما را به پاسخ سوالاتتان می‌رساند و باعث می‌شود که پزشکت از نظر محتوایی بسیار غنی و با کیفیت باشد.

راه‌اندازی اپ تحت وب می‌تواند پزشکت را بیشتر فراگیر کند

باید توجه داشته باشید که چه پزشکت و چه تمام اپلیکیشن‌های مشابه آن، هیچ کدام جای مراجعه حضوری به پزشک را نمی‌گیرند و به جزء جلسات روانشناسی (که ماهیت آن‌ها با پزشکی تفاوت دارد و گفتگو محورند) تنها برای تشخیص اولیه، رفع نگرانی یا دریافت راهنمایی کاربرد دارند.

بنابراین نباید چندان این اپلیکیشن را جایگزین پروسه اصلی درمان بدانید. اگر با این دیدگاه به سراغش بروید مطمئنا تجربه خوبی از اپ خواهید داشت. البته اشاره به این موضوع به معنای بی عیب و نقص بودن پزشکت نیست و هنوز هستند مواردی که در این اپ جای تکمیل و بهبود دارند. به عنوان مثال راه‌اندازی اپ تحت وب در کنار اپ موبایل می‌تواند پزشکت را بیش از چیزی که هست میان کاربران فراگیر سازد.

اما در مجموع اگر تا حالا تجربه ویزیت آنلاین و مشاوره اینترنتی با پزشک را نداشته‌اید، شاید بد نباشد که برای شروع پزشکت را امتحان کنید. احتمالا بازخوردی که می‌گیرید به قدری رضایت‌بخش باشد که فکر خروج از خانه در این روزهای خطرناک کرونایی را از سرتان بیرون کنید.

پزشکت

پزشکت

سازنده: تدبیر سلامت مرهم قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 30 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esmael hzaa
    esmael hzaa | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    ممنون دستتون درد نکنه

مطالب پیشنهادی